mandag 22. desember 2014

Adventskalender luke 22








22. desember i dag - og siste innspurt!
Bak dagens luke skjuler det seg et julekort:
Dette er et motiv jeg har brukt mye, men kanskje ikke vist fram før. Det er et stempel fra Papilio Stamps, og disse er dessverre ikke i salg lengre. 
Jeg har fargelagt med disse Copic:
Hud: E000, 00, 21, 11
Rødt: R22, 24, 27, 29
Kurv: E41, 43, 44, 47
Pysj: E81, 74, 87, 89

Jeg var litt usikker ang blomstene på kortet, så før det ble sendt til mottaker plukket jeg bort et par...

Tilslutt tar jeg med en oppskrift på Havreflarn, disse er raske å bake - så om kakeboksen din er tom, rekker du denne :) Jeg har bakt den 2 ganger i år - har noen farmor-gutter som likte de veeldig godt!

100 gr smør
30dl havregryn
1 egg
1,5 dl sukker
1 ss hvetemel
1 ts bakepulver

Smelt smør og rør havregrynene inn i det varme smøret. 
Visp egg og sukker luftig. Rør grynblandingen pluss mel og bakepulver forsiktig sammen med egg og sukker.
Legg røren med skje på bakepapir. Ca 1 ts pr kake, legg dem med god avstand, 10-12 på hver plate. De flyter godt utover.
Stekes midt i ovnen på 175 gr til de er lys gyldne, ca 6-7 min. 
Avkjøl kakene litt før du løsner de forsiktig med en tynn bakespade.

Da håper jeg du er i rute til jul og kan nyte denne dagen!

Klem fra Siv

Ingen kommentarer: