fredag 12. desember 2014

Adventskalender luke 12

Hei, ja, tenk nå er vi halv veis til julaften. 
Utrolig hvor fort disse adventsdagene går.
Først kommer en liten video dere kan kose dere med. En god gammel slager :-)
***



***

Noen ganger trenger man et kort eller gavekort/pengeholder i full fart. 
Man finner både papir og motiv... men, man mangler tid til å fargelegge.
 Det er vel i grunnen ikke noe problem.. man kan finne et forholdsvis enkelt motiv som er litt søtt og vimsete.. da trenger man ikke tenke på masse skyggelegging og folder osv.

***
Idag har jeg gjort akkurat det. Jeg har ganske enkelt tatt et lite kort og limt sammen på kortsidene slik at det ble en lomme. Her har jeg laget en enkel tag hvor man kan skrive noen ord og legge penger mellom lagene.
***
På selve kortet limet jeg på en bakgrunn. Var så heldig å ha en rest med panel liggende, hvor jeg har brukt dies og kuttet en runding ut... den perfekte ramme. Brukte foam slik at den kom litt opp fra kortet. Deretter fargela jeg motivet og de tre stjernene og limte på plass. Litt bling og en brad så var kortet ferdig.
***


***
Motivet er fra Unity Stamps og jeg fikk det idag faktisk.
Fargene jeg har brukt er:
 kropp: E42-43-25
Øyne: B000
Ugle 1: B000-BG01-02.B99-RV55-66
Ugle 2: RV42-R22-56-89-G12-24-85
Stjerner: Y32-YR21
I tillegg til disse har jeg brukt glittertusj på stjernene og på knappene.

***
Siden kortet er såpass enkelt måtte jeg ha en litt morsom detalj og valgte Googly eyes, som dere kan se bedre på dette bildet.

***
Så da håper jeg dere fikk en liten ide på et enkelt og kjapt kort/pengekort man kan lage om man mangler tid til mer avansert fargelegging.
***
Ønsker dere en fortsatt fin adventstid!
***

Ingen kommentarer: