torsdag 11. desember 2014

Adventskalender luke 11


Hei alle sammen!
I dag er det min tur til å vise noe jeg har laget til jul :)

Jeg har laget en dørpynt til datteren min med et herlig glitrende Magnolia motiv.
Jeg har laget en tutorial til dere også, så her blir det MASSE bilder...
Slik ble det ferdige resultatet
Tatt i dårlig kveldslys, men glitteret gjør det litt vrient å få tatt gode bilder av.


Litt sang til arbeidet ♥


Finn frem det du trenger:
Jeg har brukt det vakre Tilda In Evening Dress fra Magnolia. Ultra fint glitter fra Elizabeth Craft, dobbelsidig limark, Memento og Perfect Colouring Paper og stemple på. (Alle linker kommer på bloggen min til rette produkter.)

Stemple motivet ditt med Memento på Perfect Coloring Paper. og dekk det med det dobbelsidige limark. Ikke ta av dekkpapiret enda...

Stans ut med en oval Spellbinder die eller lignende.

Nå kan du ta av dekkpapiret.

Dryss over det nydelige glitteret fra Elizabeth Craft. Det er viktig at dette er helt fint. Jeg har prøvd med mange ulike typer glitter og det er dette som gir det peneste resultatet. For eksempel Sugarcoating glitter fra Doodlebug  (som er mitt vanlige favorittglitter) virker jo veldig fint, er det ikke det i denne sammenhengen. 

Brukt fingeren til å gnikke inn glitteret i limpapiret, slik at overflaten nesten blir helt glatt. Tar noen små minutter, men er viktig.

Ferdig gnikket :) Og nå måtte jeg slå av blitsen på kameraet for det ble så skinnende ;)

Legg  litt E21 i det dypeste skyggepartiet på huden. Pass på at du titter på spissen på dine Copic slik at det ikke blir liggende igjen noen glitterkorn, da jeg ikke helt vet hvordan det vil virke inn på tuppen om det blir liggende der.

Ikke blend, men bare kjapt gå over og "flikk" mellomtonen din som er E51 over kanten av E21.

Flikk videre med E50 og bruk E93 til kinnene. Ferdig med huden. Dette er en veldig rask måte å fargelegge på og tar kun noen få minutter.

Fargelegg kjolen med W3-1-0 og håret med E44-42-41 og skyggelegg rundt med YR 24 (litt) Y15-13, E51-50 og W1-0 eller det du foretrekker.

Slik ble mitt ferdige motiv. Litt annerledes og veldig julete resultat synes jeg.
Denne flotte teknikken lærte jeg da jeg var på kurs med  fantastisk kreative Irina Blount fra LaLaLand Craft i høst og jeg synes det gir en utrolig effekt. 

Og her er Tilda i sin vakre aftenkjole kommet på plass på prosjektet mitt.
Jeg har dekorert en julestrømpe med fine papirer, vakre dies og litt mere glitter.

Håper dette var til inspirasjon
Ønsker dere alle en flott dag

Klem fra Jill



1 kommentar:

Lucy Patrick sa...

That's such a wonderful idea and so effective Jill, thanks for sharing this lovely technique, I must try it once I buy some of the sticky paper. XOX Lucy