søndag 21. desember 2014

Adventskalender luke 21


Det passer fint å sette på julekveldsvisa mens man fargelegger julemotiver. I dag vil jeg vise dere en liten trinn for trinn forklaring på hvordan jeg fargelegger med julerødt.

Jeg har brukt motivet  Fairy Bells fra Make it Crafty. Tenkte jeg skulle gi henne en skikkelig julerød kjole. Jeg finner frem E18-E09- E07, R24 og R22

Jeg starter med å fargelegge de dypeste skyggene med E18. I de dypeste foldene på skjørtet hvor jeg vil ha de mørkeste partiene og på sløyfa og overdelen. 

 Deretter drar jeg fargen utover med E09 et lite stykke.

 Fortsetter med E07.

 Videre med E24 for å få frem ordentlig rødfarge. Jeg lar fortsatt litt hvitt stå igjen.

 Så fyller jeg resten med R22. Jeg trenger ikke være så nøye for jeg skal gå over flere ganger. 

 Så gjentar jeg prosessen med alle 5 fargene. (her oppdaget jeg at jeg hadde fargelagt en del av sløyfa rød, så dermed ble hele sløyfa på kjolen rød :) Må jo improvisere litt) 

 For å få blandet litt bedre gikk jeg over med alle fargene en gang til. NÅ tok jeg også med lua. 

Deretter fargela jeg hele motivet ferdig.
De andre fargene jeg har brukt er:
Hud: E13-11-00-000, R20, øyne: E35-37
Hår: E37-35-31-30
Grønt: E89-87-84-81
Gult: E35, YR24-23-21-20
"Hvitt": W7-3-1-00
Brunt: E37-35-33-31-30

Til slutt legger jeg på skygge rundt motivet for å skape litt mer dybde i bildet.
Jeg har brukt W5-3-1-00 og blender tild dette. Tilsltut gikk jeg over med W7 under skoene hennes.
Tutorial på hvordan få skyggen rundt motivet finner du HER.

Slik ble det ferdige prosjektet- en sjokolade eske med julehilsen. Esken er sterkt inspirert av Trines toffe-fee eske HER

Håper du ble inspirert til å prøve! Ha en fortsatt fin adventstid! 
English- speaking readers can find the tutorial in English HERE! 
klem, 
Elizabeth 
LagreLagre

7 kommentarer:

Jill sa...

Helt nydelig og inspirerende som alltid!
Ha en riktig god jul
Klemmer

Blankina sa...

Great tutorial, must try this copic combo!!
Hugs Blankina

Ninas Hobbyrom sa...

NYYYYYDELIG fargelagt Elizabeth! Rødfargen ble helt perfekt! <3 Juleklem!

Diny Sprakel sa...

Super tutorial, will help a lot of people

Unknown sa...

Is het not possible to Translate this in English, thanks

Unknown sa...

Sorry I was to quickly, I found the translation

Elizabeth sa...

Good! Have fun coloring! xx