tirsdag 15. desember 2015

Adventskalender Luke 15. Lerret

Idag er det min tur å ansvar for adventskalenderen. Jeg har valgt å lage et bilde på lerret.
I USA er det blitt så populært med Bible Journaling, og mange er utrolig dyktig på det. 
Jamie Dogerthy, har designer noe stempler til akkurat dette. Og jeg som er stor fan av hennes arbeid, måtte selvfølgelig skaffe meg noen av disse stemplene. De passer til mye annet også. 
På dette lerrete har jeg valgt å bruke motivet Mary. Det passer jo veldig godt i disse tider.

Motivet er ikke så stort, og rammen jeg har brukt er sånn ca. 20x20 cm.
Fargene jeg har brukt på motivet er:
Hud: E50-51-00-30-01
Lepper: R22, og har blendet litt med E50 for at fargen ikke skulle bli så skarp.
Hår: E34-35-37-57-49
Kappe: BG70-72-75-W00 + litt glittertusj
Roser: YR82-R22-RV0000
Ranke: G43-94-multiliner BS green.
Kors og dråpe er gull glittertusj.
 ***
Teksten er fra samme serie, stemplet den først, men måtte gå over med sort multiliner.
***
Her er hele bilde. Jeg har brukt akrylmaling på bakgrunnen og ellers pynta med bittelitt stæsh. 
Lysene rundt bilde er Prima sine ledlys.
 *****
Ønsker dere alle en fortsatt fin advent med denne julesangen.
***

***

Ingen kommentarer: