mandag 7. desember 2015

Adventskalender 7. desember

Hei!

Nå åpner vi allerede luke 7, og bak den har jeg gjemt noen av årets til/fra lapper. Disse har jeg valgt å lage ganske store da de skal passe til størrelsen på pakkene. 
De er laget etter prinsippet "bruk hva du har på bordet nå" - det skal gå rimelig kjapt å lage til/fra lapper, iallefall for meg :) 
Jeg ser nå, når jeg leser gjennom innlegget, at jeg har glemt å lage hull for på tre bånd gjennom, men det får stå seg :)


Her har jeg brukt Little Elf Kit og Little Elf Pipa fra MoManning.
 Little Elf Mim
Little Elf Finn

Jeg har brukt disse fargene:
Rødt: R24, 27, 29, 59
Blått: B91, 91, 95, 97
Bukser: E81, 84, 87, 89 eller W 00, 1, 3, 5
Gul: YR20, 21, 23, 27, 27
Hud: E000, 00, 11, 13, 21, E04

Har også brukt Stickles StarDust på julekulene og litt på pelskantene.
Papirene jeg har brukt er fra Maja design og Papirdesign.

*******

I helgen har jeg bakt litt - tenkte dele oppskrift på Eckenførderkaker med dere. Jeg syntes det så ut til å være alt for stor porsjon så jeg halverte den...og må bake mere ;)

350 gr smør
60 gr melis
4 eggeplommer
1 ss revet sitronskall
600 gr hvetemel

Glasur:
4 eggehviter
250 gr melis
2 ss vaniljesukker

Smør og sukker røres hvitt. Tilsett eggeplommer, revet sitronskell og mel. Elt deigen jevn og sett den kaldt et par timer. Kjevles ut (tynt) og stikk ut med et glass. Legg på bakepapir.
Visp eggehvitene stive, sikt i melis og vaniljesukker og vend det forsiktig inni i hvitene. Smør på et lag av glasuren og stek kakene. Kakene er fredige når bunnen er sprø og marengsen er gyllen.

175 grader - 25-25 min.

Bon Apetit!

Ha en flott dag :) 
Klem fra Siv

Ingen kommentarer: