søndag 13. desember 2015

Adventskalender luke 13 - Fyrstikkeske

Da har vi kommet til 13.desember og Santa Lucia-dagen. Og i dag har jeg lyst til å vise dere denne fyrstikkeska som er en kjempefin gave til den som har alt. Pakket i cellofan sammen med et par lys og en pakke servietter blir dette en koselig gave å gi bort.
 
 
Motivet er fra Bildmålarna, og selv om dette motivet ikke er et typisk julemotiv så synes jeg det fungerer bra som juleinspirasjon likevel. Bruk de motivene du har, og la pynten være med å skape julestemning. Her har jeg lagt noen trestjerner i en liten glassflaske, og noen er limt på ved siden av motivet.
 
 
Og noteark til julens sanger må være med. Her er de revet til små kvadrat, og rullet sammen diagonalt. Noe jeg lærte av Elizabeth Elton på et kurs jeg var på, og som har blitt flittig brukt etterpå.
 
 
Og blonde med glitter hører julen til. For i julen er det lov med glitter og glam!!
 
 
Til slutt et nærbilde av motivet. Det skal sies at dette motivet ble fargelagt for 1,5 år siden, og jeg har øvd mye på å fargelegge hår siden den gang. Men jeg må jo vise det frem likevel. For jeg ga bort fyrstikkeska til jul i fjor, så da får jeg uansett ikke endret på det nå...
 
 
Motivet er fargelagt i disse fargene:
Hud: E21 - E51 - E50
Kinn: E93
Hår / Blomster: E44 - E43 - E42 - E41 - E40
Kjole: W5 - W3 - W1 - W0
Forkle: E81 - 0
Konvolutt: E37 - E35 - E33 - E31 - E30
 
Da vil jeg ønske dere en fin Santa Lucia-dag, og i dag får dere høre denne sangen fra Jul i Svingen. Og her i huset synges både den og den klassiske Lucia-sangen av full hals av husets 4-åring (4 og et halvt-åring, må jeg presisere...)
 
 
Klem fra Veronica K.
 

Ingen kommentarer: