onsdag 2. desember 2020

Adventskalender 2. desember 2020

 

Her er mitt første bidrag i julekalenderen.


Jeg har kost meg med å fargelegge et nytt stempel fra Stamping Bella. Motivet er stemplet med Memento London Fog og så fargelagt med fargene:
Hud: E000, 00, 53 R81
Hår: N 0, 2, 4, 6
Genser: B32, 41, 55, 93
Stjerne: Y35, 38  E31
Jeg har brukt en dies fra Papirdesign til å stanse ut teksten. På noen av detaljene har jeg brukt fargeblyanter og jeg har brukt Glossy accents på julekulene.


Denne uka planlegger jeg å få bakt pepperkakene våre, tror faktisk det blir to runder i år. Jeg bruker en oppskrift jeg fikk av en venn for mange år siden. Det er mye krydder og smak i disse.

Inas pepperkaker:

1 dl lys sirup
100 gr. sukker
200 gr smør
Dette smeltes over svak varme i en kjele.

1 egg røres forsiktig inn i blandingen.

Bland så det tørre:
1 ts anis
1 ts kardemomme
1/2 ts pepper
1/2 ts nellik
2 ts kanel
300 gr hvetemel
1 ts bakepulver

Bland alt sammen og sett det kjølig til dagen etter. Bak ut kakene og stek dem på 200 grader i ca 7 til 8 min. Pass godt på for de blir fort for mye stekt. De skal være lysebrune.
Lykke til!

Jeg ønsker dere en flott start på desember!
Hilsen Synnøve

Ingen kommentarer: