lørdag 10. mars 2018

W.I.T.C.H. - Illustrasjon

Hei folkens!

Her er jeg igjen med et nytt tutorial og en splitter ny illustrasjon. De som følger med på Instagram har muligens fått med seg at jeg har lest mye W.I.T.C.H. i det siste. Det er en helt fantastisk bra tegneserie jeg leste som barn, og som har en spesiell plass hos veldig mange på min alder. Jeg husker hvor utrolig fine jeg syntes illustrasjonene var, og de inspirerte meg til å plukke opp blyanten og forsøke å bli like flink. Fargene og karakterene er utrolig unike, så jeg bestemte meg for å illustrere favorittkarakteren min da jeg var ung; Irma, som har magiske evner over elementet vann. (Noe jeg, i en alder av 11, syntes var EKSTREMT tøft. Det synes jeg forsåvidt nå også!)

Let's gooooo!


Utgangspunktet mitt denne gangen ser slikt ut. Det er en litt røffere og mer "skissete" stil enn jeg vanligvis bruker, men jeg synes det gir det en mer tegneserieaktig feel som jeg likte veldig godt!



Jeg legger bunnfargen på huden med E51, og legger skygger med E11. Blush + litt mer rødlige toner legger jeg med R02 og R11, og jeg arbeider raskt mellom tusjene for å blende alt sammen. Hud er hva jeg synes er vanskeligst å fargelegge, og jeg er ikke 100% fornøyd denne gangen, men det er ok. Vi lærer stadig og forbedrer oss. Det er bare en del av det å være illustratør/kreativ sjel!


Øynene fargela jeg med B93 og B95, og øyenbrynene med E35.



Jeg legger det lyse spillet i håret med E53. Det skal for det meste dekkes over, så man trenger ikke være så nøye. Bunnfarge legger jeg med E35.


Så bruker jeg E57 for skyggene, og blender det ut her og der! 


For å gjengi den grønnlige tonen i Irmas topp, fargelegger jeg under med BG34, så fargelegger jeg over med BG09 som egentlig er bunnfargen. BG09 synes bare langs kantene, for å gi effekten av lys.


Som sagt er Irma i kontroll over vann, noe som er nydelig illustrert i tegneserien. Her fargelegger jeg med B93 men lar kantene på vannboblen forbli hvite for effekt, og legger dypere flekker med B95. Det er veldig enkelt og effektivt, og det ser jo ut som vann, gjør det ikke det?


Jeg går over toppen enda en gang med BG09, legger noen dypere skygger med BG49 og blender alt sammen.


Skjørtet fargelegges med V15, og skyggene er V17. Blend, blend, blend! Med Perfect Coloring Paper er det ikke noe stress å fargelegge mange lag så fargen blir smoooooth og fin.


Strømpebuksene var en ren glede å fargelegge, mest fordi jeg ELSKER denne fargekombinasjonen!(!!) Grønne toner med blågrønt er bare suuuperfint in my opinion. BG34 + BG09 på de blågrønne stripene, og YG11 + YG23 på de grønne.


Vingene fargela jeg med YG41, YG23 og BG09, også brukte jeg BV29 på kantene.


Før jeg sier meg ferdig går jeg alltid over med den sorte pennen for å legge litt tykkere linjer, detaljer, og bare fikse opp litt her og der. Jeg bruker også en hvit Sharpie med extra fine point for å legge små, hvite detaljer i ansiktet, vannet, på vingene og for å jevne ut lysspillet rundt omkring. Så er den ferdig!



Denne gangen valgte jeg å ikke lage bakgrunn, for jeg likte illustrasjonen så godt som den var. Noen ganger er det fint å bare gjøre noe enkelt og greit. Jeg absolutt ELSKER disse fargene, og hvordan det lilla, grønne og blågrønne samstemmer så fint! Skal nok ikke se bort ifra at det blir flere W.I.T.C.H.-illustrasjoner fremover, altså.

Dere finner meg på instagram som @celestialteen. Der legger jeg ut tegninger, tøys og tull. Jeg håper dere likte dette tutorialet, så sees vi neste måned!

- Line


1 kommentar:

Scrappyline sa...

Så utrolig flott!!! 😀