tirsdag 13. mars 2018

Tutorial: Distress ink look med Copics

Hei! 
Jeg tenkte jeg skulle vise dere en liten tutorial i dag, på hvordan fargelegge med copics for å få en distress ink- look. Denne teknikken passer godt for deg som liker duse farger og en litt mer "soft" stil på fargeleggingen. Teknikken ble opprinnelig utviklet av Suzanne Dean, du kan finne videoer hvor hun viser prosessen på sin måte HER, jeg har laget min egen variant men ideen kommer fra henne :D. Motivet er fra Magnolia. 

Jeg har brukt disse copic tusjene: 
Hud: E11-00-000, W3

Hår: E44-43-42-41, W3

Klær, sko, bånd: R00, RV000, E42, W3

Bakke: W3-1-00

Grønt: G94, G82, G21, W3
Gult: YR23, Y11

Start med å huden. Jeg dekker den helt med E000.

Legger mørkeste skygger med E11.

Blander ut med E00.

Og E000.

W3 der hvor jeg vil ha de mørkeste skyggene.

Og blander det forsiktig ut med E00 og E000. Forsiktig slik at jeg ikke drar det grå ned i ansiktet. Hensikten er å få det til å se ut som distress ink maling der malingen er mørkest innerst og blir lysere mot midten. Jeg jobber med en og en del. Først ansiktet, så halsen, deretter armene og bena. 

Så er det håret. Her starter jeg med E43 der jeg vil ha de de mørkeste områdene (tenk disstress ink igjen- mørkest i kantene og lysere mot midten. Jeg lar det være igjen hvite områder på "toppene". Blander deretter ut med E42 og E41.

På kjolen Starter jeg med R00 innerst og blander ut med R000.

 Så går jeg over de mørkeste områdene med W3 og E42 (skaper litt sepia preg på kjolen). Igjen vil jeg skape illusjonen av distress ink, derfor er det mørkest i kantene og blir lysere inn mot midten. Fordi jeg liker folder- så lager jeg noen streker innover mot midten av kjolen med R00 og drar de ut med R000.

På håret mørkner jeg det ved å bruke bruker jeg W3 og E44 på det mørkeste partiene og drar forsiktig ut med E42. Fortsatt er noen partier hvite.

Jeg fargelegger sko og blomster med samme farge som på kjolen, litt W3 på de mørkeste partiene. 
På blader og stilken bruker jeg G94-82 og 21. W3 på de mørkeste partiene. Den hvite blomsten får litt E42 og W3 i kantene, og YR23 og Y11 i midten.



Slik så kortet mitt ut til slutt med ark fra Maja Design, Punch fra Martha Stewart og blomster fra WOC, en dies fra Memory Box. Den lille glidelåsen er fra Ingvild Bolme/Prima. 

Håper du fikk litt inspirasjon til fargelegging!
Om du vil lære mer om Copic fargelegging kan du melde deg på kurs 
i flere vanskelighetsgrader HER.

Ha en fin dag! 
Klem fra 
Elizabeth 



Ingen kommentarer: