søndag 6. desember 2020

Adventskalender 6. desember 2020



 Hei. Mitt navn er Cecilie, og jeg skal til min store, og gledelige, overraskelse få være gjestedesigner i årets adventskalender. Jeg er 48 år, opprinnelig fra Oslo, men har bodd på Jessheim de siste 20 årene, så jeg har kort vei til jobb på Oslo Lufthavn Gardermoen for SAS. Kjernefamilien min består av mannen min Stein og Mix, som er en blanding av toller og border collie på halvannet år. 

Jeg har alltid vært glad i å lage ting, og har gjennom årene hatt stor glede av forskjellig typer håndarbeid. Men det er kortlaging og annen papirhobby som har blitt min hovedhobby. Og det gir glede i flere omganger. Først når jeg shopper stempler, dies, papir og pynt. Senere når jeg setter meg ned for å kose meg med hobbyen min, hører på musikk og tiden flyr av sted. Og så blir mottaker glad for å få et håndlaget kort.  

Ellers er jeg veldig glad i å reise, men det har av naturlige grunner vært lang tørke på den fronten nå. Så i disse covid-19 tider er jeg utrolig glad for at jeg har en hobby som gjør at jeg trives innendørs i mitt eget selskap i times- og dagesvis ;-) 
Håper at bidragene mine kan være til inspirasjon for noen.

Mitt første bidrag er fem forskjellige pakkelapper. 
Kos dere i førjulstiden.

Klem fra Cecilie

 


«Vi tenner våre lykter når det mørkner»

Tekst: Bjørn Rønningen   

Musikk: Bjørn Rønningen

Sneen dalte lett og fin
og strøk blidt mot ruten min
i morges da jeg drømte på min pute
Vi tok skjerf og votter på
hastet veldig med å gå
snart var det tusen barnespor der ute

Ref:
Og vi tenner våre lykter når det mørkner
Og når alle lyder pakkes inn i vatt
Ja vi tenner våre lykter når det mørkner
for da lyser de til kvelden si`r godnatt

Først så trakk vi kjelken opp
på en diger bakketopp
så suste vi avsted langt ut på jordet
Også bar det opp igjen
snart var vi på topp igjen
Så lo vi mens vi akte små og store

Ref:
Og vi tenner våre lykter når det mørkner
Og når alle lyder pakkes inn i vatt
Ja vi tenner våre lykter når det mørkner
for da lyser de til kvelden si`r godnatt

Ingen kommentarer: