mandag 24. desember 2018

Adventskalender 24 desember 2018


Heisann

Da har vi kommet til den dagen...
...hvor Tre Nøtter til Askepott etterfølges av Reisen til Julestjernen og andre klassikere
...hvor håpefulle store og små titter ned på pakkene under treet
…hvor rommene fylles av deilig lukt av mat man ikke spiser så ofte
...hvor noen er litt mer ensomme enn vanlig og kan trenge litt ekstra oppmerksomhet
...hvor vår julekalender viser frem årets siste luke og julesang

**

Det er jeg, DT Lisabeth, som er fått det skumle, ærefulle oppdraget i år. Tror aldri jeg har brukt mer tid og tanker på et kort tidligere, men det ble visst klart til slutt.

Jeg må også få si at når man har fargelagt i halvannen time og det helt mot slutten "drypper" en knall rød dråpe på motivet, har man virkelig lyst til å gi opp. Også rød da, R29, av alle farger... Men, denne gangen kunne jeg jo ikke det.. og med en god dose stahet tror jeg den skal være vanskelig å oppdage nå. Jeg er hvertfall ganske fornøyd med redningsoperasjonen min!

Kanskje vi skal ta en titt på det ferdige kortet?


Motivet fra Mo's Digital Pencil er fargelagt med:

hud: E000, E00, E02, E13, E15, R20,
hår: E31, E34, E37,
hvit: W0, W1, W3,
rød: R22, R24, R27, R29, R39,
brun: E70, E71, E74, E77,
grønn: YG13, YG63, YG67,
gul: Y13, Y19,
bøker: E41, E42, E43,
bakken: C0, C1, C3,
himmel: B60 + white pen

**

Ta vare på hverandre. Og hvis du kjenner noen som kanskje ikke har det så lett, eller tilbringer julen alene, eller har mistet noen som sto dem nær i året som har gått, send dem en ekstra klem og ta vare på dem. Det koster så lite og betyr så mye.

Og med det vil jeg, og hele resten av teamet, ønske dere alle en god og fredelig juletid.
Ta vare på hverandre.

Klem fra
Siv,
Elizabeth og Kristina,
Hege, Heidi, Hilde, Kjersti B, Lisabeth, Pia og Line

Ikke glem å ta noen minutter til å høre på denne nydelige julesangen. Den er rett og slett vakker.

Ingen kommentarer: