fredag 14. desember 2018

Adventskalender 14 desember 2018

Hu hei hvor det går!!! Det er bare 10 dager igjen til den STORE dagen! 

Mitt inspirasjonsbidrag i dag er dette kortet- som forøvrig har reist over Atlanteren til USA i år- til min "Au-Pair tante og onkel" fra 1991/92. Jeg pleier ikke lage kort og sende dit, men da det plutselig dukket opp et i min postkasse i fjor fra "tante og onkel" la jeg det på minnet og fikk sendt av gårde ett i år. 

Motivet av pepperkakehuset er et motiv jeg har mottatt fra ei gruppe jeg er medlem av, så det er dessverre ikke mulig å få kjøpt. Men det finnes flere andre pepperkakehus man kan fargelegge hvis man bare leter litt. Jeg har et par til... 


Motivet mitt er fargelagt med disse fargene:

Pepperkake: E37, E35, E33, E31, Y21
Glasur: BV11, BV31, BV000
Rødt: R59, R29, R22
Grønt: G29, G07, G05
Gult: E15, Y38, Y35, Y11
Oransje: E15, YR18, YR15, YR12
Blått: B39, B37, B34, B32
Kanelstang/ stjerneanis: E47, E37, E35, E33

I tillegg har jeg brukt en hvit gelpenn for å lage "melisdryss" på taket på pepperkakehuset. Og er ikke årets juleark fra Papirdesign fantastisk flotte!? 

Håper du også fikk lyst til å lage julekort nå 10 dager før jul! Eller kanskje du rett og slett fikk inspirasjon til å lage et pepperkakehus? 

Uansett ønsker jeg deg en flott adventsdag! Og ta deg gjerne tid til å sette deg ned og høre på denne sangen vi i Copic Marker Norge har plukket ut til deg i dag!

Klem, DT Hege







Ingen kommentarer: