fredag 29. mars 2019

Svart/hvitt er ikke bare svart/hvitt


Denne månedens utfordring er jo ALT ER LOV med det valgfrie temaet svart/hvitt eller sepia. I dag har jeg lyst å vise dere at svart/hvitt ikke nødvendigvis er svart/hvitt.

Jeg har nemlig valgt å fargelegge to motiv der jeg kun bruker de grå fargefamiliene, for å vise hvor store forskjeller det egentlig er i de fargene, og at det nesten ser ut som om man har brukt farger og ikke bare grått.

Det første motivet jeg har fargelagt er et digistempel fra SamiStamps på Etsy.

Huden:
Jeg har valgt å fargelegge huden med W00, 0, 1, 3, 5. Huden er fargelagt med alle fargene to ganger.

Håret:
Håret er fargelagt med C3, 5, 7, 9. Jeg fargela først håret med alle fargene en gang, så gikk jeg over og med de tre mørkeste fargene og gjorde de lyseste områdene mindre.

Genseren:
Genseren fargela jeg først med N0, 2 og 4, men så synte jeg den ble for lys, så da brukte jeg N6 som den mørkeste fargen på andrestrøket.

Blomstene:
Blomstene er helt enkelt fargelagt med T0, 3, 5

Og voila det ferdige resultatet.

Ser dere forskjellen? Det gjør jeg i alle fall :-)

Her er et annet motiv som er et gummistempel fra Carabelle Studio. Her har jeg brukt bare C og W og jeg har brukt de samme tusjene som på motivet over. Motivet er dobbelstemplet med Memento Grey Flannel, slik at stempeltrykket ble ganske mye lysere.


Her er et tredje eksempel der jeg har brukt c- og w-tusjene

Dette er et stempel designet av Jennifer Dove for CC Design.



Da ønsker jeg dere en fantastisk strålende vårhelg og jeg håper at dere ble litt inspirert til å prøve dere på svart/hvitt-fargelegging og at dere blir med på utfordringen vår.

Ingen kommentarer: