torsdag 18. juli 2019

Lilo



Da er jeg tilbake med enda en bloggpost! J Da jeg tegnet denne tegningen hadde jeg nettopp sett på filmen «Lilo & Stitch», så jeg tenkte at det hadde vært litt kult å tegne Lilo som en tenåring/voksen. Her er motivet jeg fargela:







Nå skal vi hoppe inn i fargeleggingen!




Det første jeg gjorde var å fargelegge bakgrunnen, som da er himmelen. Jeg startet med å lage en gradient med B04, B02, B41 og BG0000, med de mørkeste fargene nederst og de lyseste øverst. Jeg lagde en «flicking motion» (det samme jeg bruker på hår) slik at det var lettere å blande fargene sammen. Så tegnet jeg skyer ved å tegne små sirkler om og om igjen på visse plasser med en litt mørkere farge. Jeg blandet så vidt ut toppen av skyene, og brukte en enda mørkere farge for det nederste av skyene.




Bakgrunnen var ferdig, så da kunne jeg begynne på Lilo. Jeg startet med håret, og brukte først Y000 og BG0000 på plassene jeg viste skulle være lysest. Resten fargela jeg med N1. Så kunne jeg begynne på det som heter på engelsk «flicking motion», hvor du legger tusjen ned på papiret og fort «flick» den, slik at enden penselstrøket blir svakere, og det blir lettere å blande farger sammen. Jeg bygget sakte opp fargene med N2, N3, N4, N5, N6 og N7, og brukte 100 på de aller mørkeste delene.





Så var det øynene. De skulle være veldig mørk, så jeg la ned E35 som bunnfarge og brukte E37 og E79 for å skyggelegge. Jeg brukte til slutt R22 på de lyseste delene for å gi øynene litt rødfarge. Så brukte jeg N0, N1, N2 og N3 for det hvite i øynene og tennene.




Jeg begynte med den røde delen av t-skjorta, og brukte R22 som bunnfarge. Jeg skyggela med R24, R37 og R39, før jeg la ned W1 som bunnfarge til de hvite delene av t-skjorta. Jeg skyggela med W3 og W5. Så begynte jeg på shortsen hennes. Jeg brukte B23 som bunnfarge og skyggela med B24 og B18.





Og sist men ikke minst, huden. Jeg begynte med å bruke Y32 på de lyseste delene, også ble resten fargelagt med E11. Jeg bygget fargene sakte opp med E33, E35, E37, og brukte E79 på de delene som skulle være mørkest. Så tegnet jeg de delene som skulle ha litt rødfarge (kinnene og nesa), og brukte R22 og R20 til dette. 




Til slutt så brukte jeg en hvit gel pen og en hvit Prismacolor blyant for highlights, og en svart blyant for å tegne ekstra hårstrå. Og da var tegningen ferdig! For å se hele prosessen (jeg filma det), kan du trykke på linken her: https://youtu.be/ZJa-RpmQPg8


Jeg håper at dere likte innlegget mitt! Ses neste måned J
      Kaitlin

Ingen kommentarer: