søndag 28. juli 2019

Blomster og no lines-fargelegging

Hei alle sammen! Dette er mitt siste innlegg denne uka og jeg tenkte jeg ville dele et kort med stort blomsterstempel med dere. Jeg har valgt å fargelegge dette med no lines-teknikk og synes dette gir et mer naturtro resultat enn svarte linjer.

Memento Desert Sand er den stempelputen som vanligvis blir foretrukket når man skal fargelegge no lines, men jeg synes denne gir for brune streker og for mye farge til dette motivet. Derfor har jeg valgt å bruke en stempelpute fra Hero Arts - Vanilla Shadow Ink. Denne gir veldig svake linjer og det er dermed lurt å ha godt lys når man fargelegger. Det tar litt lenger tid når man fargelegger no lines, fordi man må planlegge litt mer hvor man vil ha linjer og skygger. Men jeg lover at det er verdt det! :-) Håper dette kan inspirere deg også til å forsøke!


Motivet er fra Indigo Blu og heter Rose Blush. Jeg har brukt følgende farger:
Rosa blomster: RV99, 95, 93, 91
Lilla blomster: V99, 95, 93, 91
Rosa småblomster: RV69, 66
Blomsterkjerne: E49, 47, 44
Blader: G99, YG67, 63, 61
Bakgrunn: E43, 42, 40

Flere bilder og mer info kan finnes i min blogg.

Ellers håper jeg at jeg har kunnet inspirere dere litt denne uka og at dere lufter tusjene selv om det er ferie :-) Jeg gleder meg til å se hva dere lager!




Ingen kommentarer: