fredag 2. desember 2016

Adventskalender 2. desember 2016


   

Dagens bidrag kommer fra vår gjesteartist, Elin. Hun har laget et nydelig kort med Magnolia-motiv. Kos dere med det mens dere nyter sangen fra Morten Harket.

Her er Copic fargene:

Hud: E000, 00, 21, 11, 13, R20
Hår: E51, 53, 55, 57
Rosa: R81, 83, 85, 89
Gul: Y000, 11, 21
Vinger: C00, 1, 3
Bakgrunn: B41, 60 
 
Tusen takk Elin :)
 
Har også lyst til å dele en oppskrift på deilige Havreflarn med dere.
Jeg skulle bake på søndag, pisket og rørte, men syntes deigen ble så rar. 
Vel jeg tenkte jeg fikk prøve allikevel... Dette ble jo ikke Havreflarn, 
men Havretopper! Etter å ha sjekket oppskriften så jeg at istedet for 1 TESKJE 
hvetemel hadde jeg brukt 3 DL!!! Hadde blingset litt og sett på oppskriften 
i neste kolonne! Vel - havretoppene havnet i søpla, og nye Havreflarn 
ble bakt. De smakte forøvrig fantastisk :)
 
Her kommer den riktige oppskriften:
 
100 gr meierismør
3 dl store havregryn
1 egg
1,5 dl sukker
1 ss hvetemel
1 ts bakepulver
 
Smelt smøret og rør grynene nedi. Visp egg og sukker luftig. Rør
forsiktig grynblandingen og mel/bakepulver i.
Legg røren med skje på bakepapir. Ca 1 ts til hver kake, hold god avstand - ca 10-12 
kaker på hver plate. 
Stekes på 175 gr midt i ovnen til de får farge, ca 6-7 min.
Ta ut platen og la kakene avkjøles litt før du løsner dem med en tynn bøyelig kniv.

Lykke til!

Advents-hilsen fra Siv :)
 
 

1 kommentar:

Elizabeth sa...

Nydelig kort, Elin! Du er rå med Magnolia- motivene! Herlig å ha deg med som gjestedesigner! Klem, Elizabeth