torsdag 1. desember 2016

Adventskalender 1. desember 2016

Tenk at det er første desember... Jeg håper du allerede er langt på vei med julekort og andre ting du jobber med å få laget ferdig før jul. Selv er jeg såpass på etterskudd at jeg i det minste håper å ha alt klart til neste år...

Jeg er først ut med inspirasjon i årets adventskalender, og siden det fortsatt er en stund til jul holder jeg meg til min favoritt, nemlig kort med vintertema. Det er kanskje litt tidlig å hogge juletreet, men jeg følte motivet passet godt til juleforberedelsene som nærmer seg.

Selv om jeg er glad i masse blomster og dill-dall på kort til vanlig, har jeg fortsatt ikke laget ett eneste julekort det siste halve året med blomster på. Det blir heller hvit akrylmaling til snø og diverse dies, aller helst trær har jeg lagt merke til..


Motivet fra Ching Chou Kuik er farget med:
hud: E000, E00, E04, E11, R20, R22
hår: E53, E55, E57
hatt: E42, E44, E47, R20, R22, W1, W3, W5
trær og øyne: YG03, G83, G94, G99, E42, E44, E47
hvit penn til å tegne prikker på tærne

Jeg anbefaler å sette seg ned med noen Copics og fargelegge mens du hører på denne fine julesangen. Det er ikke jeg som har valgt den, men hadde det vært jeg som valgte sang tror jeg det hadde vært denne sangen da også! Den er bare så utrolig fin og minner meg om Skomakergata jeg så på når jeg var liten. Og hva er vel bedre enn å starte desember med en denne og litt Tøflus-minner?

Mens du hører på den kan du for eksempel begynne å farge på ett motiv til et prosjekt som du kan bruke til å delta i utfordringen vi har med juletema. En perfekt måte å starte desember på, eller hva?

Ingen kommentarer: