torsdag 29. september 2016

Lisabeth - før og nå.

Så da var det min tur. Egentlig passet det utrolig bra med denne utfordringen, da jeg kjøpte mine første Copic Markers og kortlagingsutstyr for fem år siden. Innimellom er det greit med tilbakeblikk, spesielt nå som jeg har slitt med motivasjon og inspirasjon i lenger tid. Da er det godt å se at man har kommet et langt stykke på vei siden man begynte.

Jeg valgte å lage en ny versjon av et kort jeg farget rundt november 2011, altså et av de første motivene jeg farget og kort jeg lagde. Motivet jeg brukte er fra Lili of the Valley og kortet, det så slik ut:



Ja. Siden da har Copicsamlingen vokst betraktelig. De tar på langt nær så mye plass som alt av kortlagingsutstyr jeg har kjøpt i samme periode. Fortsatt trenger jeg (selvfølgelig) flere tusjer..

For at sammenligningen av selve fargeleggingen skulle bli best mulig har jeg forsøkt å holde meg til de samme fargekombinasjonene som tidligere.



Har tatt et dypdykk ned i konstrastbøtta, utvidet papirsamlingen med møsterpapir (og enda mer mønsterpapir) og la oss unngå å se nærmere på samlingen av blomster, dies og annet som først finner sin vei inn i samlingen og så over på kort... Som du kanskje ser så har jeg for moro skyld også brukt de samme snøfnuggene som jeg brukte for fem år siden.

Kanskje du også bør se på egen progresjon og være stolt av hvor mye du har oppnådd siden du startet. Altfor sjelden gir vi oss selv tilstrekkelig skryt for egne fremskritt, mens vi er flinke til å se andres fremgang.

Copics jeg har brukt på det nyeste kortet er som følgende:

Bamse: E000, E21, E42, E44, E47, E49, E95
Hatt: R22, R27, R89, W1, W2, W3, W5
Pakker: G82, G94, G99, Y00, Y04, Y17, R22, R24, R29, R89
Himmel og bakke: B0000, B000, B91, W1, W2, W3, W5, W7
og en hvit penn.

Ingen kommentarer: