søndag 11. september 2016

Elin - før og nå


Håper alle koser seg med feiringen av 5-årsdagen vår!!!
I dag er det jeg (Elin) som har æren av å vise frem to ganske forskjellige kort med samme motiv. En ting som ikke har endret seg siden jeg laget det første kortet på våren 2011 og frem til nå er at jeg er svak for blått til jul, og det tror jeg ikke kommer til å endre seg de neste fem årene heller. Bortsett fra det er disse to vidt forskjellige kort, det er mer liv i fargeleggingen min nå enn for fem og et halvt år siden. 

Kortet til venstre er det første kortet med fargelagt motiv jeg noensinne publiserte i bloggen min. Datoen var 1. april 2011 (og det er ingen aprilsnarr), og det eneste kortet jeg hadde publisert tidligere var et bryllupskort fullt av blomster bare noen dager tidligere. 
Fargene jeg brukte på kortet mitt for fem år siden. 
Dagens kort er mye sterkere i fargen enn kortet fra fem år tilbake. Lag på lag og snøfnugg. Det er en annen ting som har endret seg. På det første kortet mitt hadde jeg satt på blomster. Siden den gang har jeg blitt "allergisk" mot å sette blomster på julekort, så nå går det stort sett i snøfnugg, kongler og granbar. 
Dagens farger. Jeg bruker flere farger til hud nå enn før, og legger alltid BV31 først der jeg vil at huden skal være mørkest. Kontrastene er også større nå enn i "gamle dager", som gir litt mer liv i motivet. 

Kanskje du også har lyst til å prøve deg på å fargelegge et motiv på nytt som du farget for leeeeenge siden og se hvor stor forskjell du får. 

Ingen kommentarer: