lørdag 17. februar 2018

Kristina tar utfordringen


En av fordelene med å være med i et designteam er at man omgås mange kreative sjeler, og av og til finner man på å utfordre hverandre. Denne gangen har min DT-kollega Lisabeth utfordret oss i teamet til å lage to kort i forskjellige stilarter med samme motiv. 

Det finnes jo mange forskjellige stilarter innen papirhobby og jeg lager like gjerne kort i CAS-stil som kort med mange lag. Men jeg oppholder meg nok mest midt i mellom. Jeg lager vanligvis kort med noen lag, men ikke så ofte mange lag oppå hverandre. Når jeg bruker fargelagt motiv synes jeg det er kjekt å lage kortene litt enkle slik at motivet får mest mulig oppmerksomhet.


Så det første kortet mitt er veldig Clean and simple. Jeg har fargelagt motivet og kun pyntet med en papirstrimle, et enkelt teststempel og en liten charm.


Innsiden er enda enklere enn forsiden.


Motivet jeg har brukt på begge kortene er fra IndigoBlu og er fargelagt med de samme fargene. De er fargelagt med No Lines-teknikk og da blir de litt forskjellige for hver gang. 




Det neste kortet er mere lag på lag og jeg har brukt blonder, noe jeg sjelden gjør. Her måtte jeg utfordre meg litt for å klare å gå litt "overboard", selv om dette er lagt fra så mange lag og så mye pynt som mange andre er superflinke å få til. Selv om dette ikke er så langt unna det jeg vanligvis lager, hadde jeg nok normal sett droppet de to panelene som er gjemt bak motivet og blonden. Kanskje jeg hadde ikke hadde brukt så store blomster. Det som var litt utfordrende var jo at motivet skulle ha plass, til tross for alt det andre. Men det var også gøy å jobbe med mange elementer som skulle settes sammen. Jeg må innrømme at jeg brukte litt tid på å sitte og flytte rundt på alle delene, men det gav mersmak og jeg skal prøve å dunge på enda mer en annen gang.


Innsiden har jeg pyntet med samme oppsett som på forsiden, bare i en litt forenklet utgave. 

Da ønsker jeg dere alle en kreativ dag og håper at dere ble inspirert til å prøve det samme.

1 kommentar:

Elizabeth sa...

Flotte kort begge to! Fargeleggingen din er helt rå, Kristina! klem, Elizabeth