fredag 23. desember 2022

Adventskalender 23. desember 2022

Lillejulaften, og jeg, Veronica Kvale,  har fått æren av å fylle den neste siste luka i adventskalenderen her hos Copic Marker Norge. Kortet jeg deler med dere i dag er en hybrid mellom de kortene jeg pleide å lage før, og de litt enklere kortene jeg lager nå. Og jeg koste meg skikkelig når jeg satt og puslet med dette!

Utgangspunktet er et mønsterark fra Reprint, og jeg har fargelagt motivet så nært opptil fargene i papiret som jeg klarer. Og da må jeg av og til bruke ‘supertrikset’ mitt, som er å gå over med en lys tusj i en annen farge for å endre tonen litt. Her har jeg for eksempel tatt litt E30 over de rosa fargene for å gjøre tonen varmere.

Det skjønne motivet er Renate och Deerek fra hÄnglar & Wings. Ja, eller kanskje helst bare Renate da. Og treet, selvfølgelig. Jeg har brukt disse fargene:
Den fine bladkransen bak motivet er fra Papirdesign, og jeg synes den er skikkelig dekorativ. Teksten er også fra Papirdesign, og her har jeg stanset den ut i hvitt og sort for å få litt kontrast til motivet.


Motivene har jeg klipt ut med en skarp saks, og limt på med 3D-puter i ulike tykkelser. Hjertene har jeg stanset ut av tykk Neenah kartong, og fargelagt i de samme fargene som motivet.

Til slutt har jeg pyntet med perler og paljetter, og sprutet over litt shimmer spray med et hint av gull. Og med det vil jeg ønske dere en riktig fin og fredfull juletid!

– Kreativ julehilsen fra Veronica



Ingen kommentarer: