mandag 19. desember 2022

Adventskalender 19. desember 2022

I dag er det en av våre dyktige gjestedesignere, Veronica Kvale, som åpner luke 19. Hun skriver:

Jeg har lyst til å vise dere de crazy pakkelappene jeg har laget. For fargen på bakgrunnen her må sies å være ganske syrlig og utradisjonell.

Formen på pakkelappene er stanset ut med den minste tagen i Mama Elephant Bookmark It Creative Cuts. Jeg har stanset ut i Neenah Classic Crest Solar White kartong i 110 lb tykkelse.

Fargen på bakgrunnen er Distress Ink Mowed Lawn, Twisted Citron og Squeezed Lemonade. Jeg påfører først fargen over ulike stensiler fra Tim Holtz, før jeg tar bort stensilene og legger på litt ekstra farge slik at kontrasten mot det hvite papiret blir mindre.

For litt ekstra tekstur på bakgrunnen har jeg hatt på embossingpasta, samt sprutet over litt metallisk akvarellmaling i en fin grønnfarge. Jeg sprutet også over litt hvit gouache for å få de hvite prikkene jeg liker så godt.

Motivene er Mama Elephant Busy Elves, og jeg har stemplet de på tykk Neenah kartong med Memento Tuxedo Black stempelsverte. Jeg har blitt mer og mer glad i å bruke denne kartongen siden jeg også bruker den til mine kortbaser.

Jeg har fargelagt motivene med Copic i disse fargene:
Motivene er stanset ut med den tilhørende diesen, også har jeg stanset ut et ekstra lag med kartong for å få bare litt ekstra dybde på motivet.

Til slutt har jeg pyntet med små bling fra Kort & Godt, og tredd i en tråd slik at det er enkelt å knyte de fast på julegavene. I tillegg har jeg limt på en liten juletekst som er embosset med hvitt embossingpulver på sort kartong.

Pakkelapper er perfekte om man ønsker å øve på fargelegging, for det er ikke så mye som skal til for å fylle en hel tag. Også er det jo også veldig koselig å både gi og få.

- Kreativ hilsen fra Veronica



 

Ingen kommentarer: