mandag 10. juni 2019

Trinn for trinn fra Kaitlin



I dag har vi gleden av å presentere vårt siste tilskudd til Copic Marker Norges Designteam! Talentfulle Kaitlin Anette Davies har sagt ja til å dele hvordan hun lager de vakre kunstverkene sine. Med jevne mellomrom vil hun dukke opp her i bloggen med trinn for trinn forklaringer.

Du finner mer av kunstverkene hennes på instagram kontoen hennes: @yunofangirl

Velkommen til oss!

Her er hennes første innlegg:


Hei! Jeg heter Kaitlin og er 16 år, og har blitt spurt om å bli med på bloggen! Jeg hadde litt dårlig tid så det her er ikke akkurat min beste tegning, men jeg håper at dere synes at det er interresant og lærerikt uansett. 

 Inspirasjonen min nå for tiden har vært Disney, så jeg valgte å tegne Askepott. Her er motivet jeg jobber med: 

 
 Det første jeg gjør er å fargelegge panneluggen med Y000. Dessverre så døde tusjen, så jeg måtte bruke Y00 på resten av håret. Så bruker jeg Y00 til å begynne å skyggelegge panneluggen, og bruker det jeg kaller en «flicking motion» på engelsk. 
 Jeg bruker Y02, Y08 og Y17 til å skyggelegge håret. Jeg måtte tenke på hvordan hårstråene hadde ligget i virkeligheten, og formidle det i fargeleggingen. Jeg blandet ut fargene litt slik at endene så litt mykere ut, men ikke så mye at man ikke kunne se penselstrøkene.

 Til slutt går jeg inn med YR14 for de mørkeste skyggene. Jeg måtte være forsiktig, siden jeg har en vane av å gjøre skyggene mørkere enn de burde være, spesielt for lyst hår. Og da var jeg ferdig med håret! 

 Da begynner jeg med de lyseste delene av kjolen, pluss hanskene og øredobben. Jeg bruker B000 som bunnfarge. 
 Jeg går inn med B41 og blander ut skyggene med bunnfargen. Disse delene av antrekket skal være veldig lys, så jeg bruker ikke flere farger på det. 

 Jeg valgte å fargelegge bakgrunnen mørkt, og brukte N7 for dette. Jeg tenkte at svart hadde vært for sterkt for bakgrunnen, så jeg brukte en mørkegrå i stedet. 

 Så begynte jeg med den mørkeste delen av kjolen. Jeg brukte B01 til å fargelegge delene som var lysest, siden tusjen var nesten tom for blekk og det virket unødvendig å bruke opp tusjen på noe som kommer til å bli tegnet over uansett. 


 Jeg fargela resten av kjolen med B02 og blandet det ut forsiktig med B01. Jeg måtte bruke B01 så lite som mulig siden jeg trengte det senere, så jeg blandet det ikke så godt inn. 

 Jeg gikk inn med B04. 

 Til slutt brukte jeg B06 og B18. Jeg gikk fram og tilbake med alle blå fargene jeg hadde brukt for å bygge opp fargene og blande det ut så mye som mulig, men B01 døde så det ble ikke helt blandet sammen nok. 

 Til smykket brukte jeg N4, N6 og N7 for den gråe delen, og B04, B06 og B18 for den blåe delen. Jeg brukte ikke så mye tid her; bare blandet fargene sammen fort og gikk videre til neste steg. 

 Så var det øynene. Jeg la ned B0000 for bunnfargen, og brukte B01 og B02 til skyggeleggingen. Jeg tok de mørkeste fargene øverst, og blandet det ut slik at det var lysest nederst. Jeg tegnet en sirkel i midten for pupillen, siden jeg ville at det skulle være lyst inni den. 

 Jeg skyggela videre med B18 og blandet det ut med B04 og B01. Jeg brukte også N6 for de mørkeste skyggene, og blandet det ut med blåfargene. Jeg ville ikke at pupillen skulle være for lyst så jeg fargela det med B04, og passet på at det var mørkt rundt det. 

 Så tok jeg en hvit gel pen og fremhevet øynene. Til slutt gikk jeg inn med en svart Prismacolor blyant og en hvit Prismacolor for de aller mørkeste delene og de aller lyseste delene. 

 Jeg fargela øyene med N1 og N3, og blandet det ut med N0. 

 Også var det den siste delen; huden. Jeg begynte med bunnfargen, som da var E0000. 

 Jeg glemte å ta bilder underveis, men jeg kan forklare hva jeg gjorde  Etter bunnfargen var lagt ned, så begynte jeg med E00 og E000 for å planlegge hvor skyggene skulle ligge. Så gikk jeg inn med R12 og blandet det ut, før jeg begynte med plassene som skulle være mer rødaktig (kinnene og nesen). Da brukte jeg R22 og R21, og blandet det ut. Til slutt la jeg de mørkeste skyggene på resten av huden med R21, men var forsiktig med det slik at huden ikke ble for rødt. 

 Jeg brukte B02, N5 og N6 til øyenskygge. 

 Til slutt brukte jeg mine to hvite gel pens for å få en glitter effekt på kjolen og rundt henne. Jeg bruker det også på leppene, kinnene, nesa og litt i håret. Og da er Askepott ferdig! 

Håper dere likte mitt første blogg innlegg 😊 
- Kaitlin

Ingen kommentarer: