søndag 22. mai 2022

Tutorial Sepia/ vintage fargelegging

 

Jeg ville lage et kort i vintage stil og ville lage et motiv som fremsto som gammelt og litt gulnet. Her er trinn for trinn forklaring. 

Jeg har brukt følgende copic- tusjer: 
E44-43-42-41
W5-3-1-00


Motivet jeg har valgt er fra Mo Manning /Mo's digital pencil. 


Jeg starter med å lage skygger med E43

Så blander jeg ut med E42

og E41


Så legger jeg på nye skygger med E44

Blander ut med E42

Legger på W3 på de dypeste skyggene og blander ut med W1

Så skal jeg lage skygge rundt motivet: 

Jeg begynner med W5 i kriker og kroker rundt hele motivet.

Så blander jeg ut /bygger ut med W3

Så W1 rundt hele motivet

Så går jeg over med W00 rundt hele motivet

Jeg gjentar hele prosessen to ganger: W5, W3, W1 og W00. 
Og legger på W3 der jeg vil ha de mørkeste skyggene på selve motivet. 
Går over litt ekstra på "gulvet" med W5 for å få frem litt mørkere skygger.



Jeg endte med å stanse ut motivet i en oval. Slik ble kortet til slutt.








































Ingen kommentarer: