tirsdag 22. februar 2022

Tutorial - ulike rødfarger

Hei folkens! I dag er det min tur til å komme med en tutorial til dere og siden månedens ekstra-tema er rødt (eller valentines) har jeg lyst til å vise dere ett motiv farget med ulike fargefamilier i rødt. Det er mange varianter, og her har jeg bare tatt for meg de "hele" seriene, dvs, fargene i R20-serien, R80-serien osv. Det er mange flere nyanser man kan lage ved å blande gruppene, og hente inn andre farger, f.eks. RV, C, BV osv, men dette har jeg ikke tatt med her :-)


Så over til motivene! Jeg har brukt Classy Victoria fra Make it Crafty. Det er dessverre en nedlagt nettbutikk. I tillegg til fargene jeg har brukt på selve kjolen har jeg også brukt disse fargene på resten av motivet:
Sko: C9, 7, 5
Hud: E13, 11,21, 00, 000, R21
Hår: E49, 47, 44, 42, 40/E59, 57, 55, 53, 51

I mangel på R08, måtte jeg jukse litt og bruke E07. De er rimelig like i nyansen :-)

Siden jeg ikke har tusjer i R10-serien hopper vi rett over på R20.

En klar og fin rødkombinasjon med R30-serien.

Dette er en favoritt-kombinasjon hos meg. Gjerne blandet med 1-2 dypere nyanser (f.eks. R89/RV99).
R80-serien er nærmest dyp rosa. Dette er forøvrig samme kombinasjon som jeg farget disse blomstene med. Et helt annet uttrykk, men samme farger :-)

Til slutt en bonus-kombinasjon med E-nyanser. Denne blir nemlig litt mer rustrød, men samtidig litt dypere i fargen enn R00-serien.



Da håper jeg du ble litt inspirert til å leke med tusjene dine!
Husk at disse kombinasjonene ikke er helt låst, man kan fint blande litt her og der, bare man husker å bruke nyanser som slutter på 0-3, 4-6 og 7-9. Kanskje du finner en kombinasjon du liker ekstra godt?


Ha en strålende dag videre!


Klem fra

Ingen kommentarer: