onsdag 11. september 2019

Kaitlins dag igjen :)



Hei og velkommen tilbake til en ny bloggpost! 
I dag skal jeg gå gjennom prosessen av en tegning av figuren «Tohru» fra anime serien «Miss Kobayashi’s Dragon Maid». Her er motivet jeg skal fargelegge med Copic tusjer:


Jeg filmet prosessen med mobilen min så jeg fikk ikke muligheten til å ta bilder underveis, men jeg har noen skjermbilder fra videoen. Kvaliteten er ikke det beste, så jeg skal prøve å forklare så bra og forståelig som mulig. Her er linken til videoen, om du er interessert: https://youtu.be/mohUtmEDUxA
La oss hoppe rett inn i tegneprosessen!


Det første jeg fargela, som alltid, var håret; favorittdelen min. Jeg la bunnfargen (Y000) ned, og kartla hvor de lyseste delene skulle være med Y00, ved å fargelegge alt unntatt de lyseste delene. Så begynte jeg med min «flicking motion» teknikk, hvor jeg bruker brush enden på tusjen til min fordel. Jeg bruker det til å få en pensel strøk tekstur, for å få det til å virke mer som hår og ikke bare farger på hodet.
Jeg brukte Y02, R12, YR02, YR14 og R22 til skyggelegginga, og gikk mye fram og tilbake med fargene til å få fargene til å blande sammen, men ikke for mye, for å ikke miste teksturen. Til slutt brukte jeg RV55 på de aller mørkeste delene, og blandet det ut med R22. Jeg hadde egentlig ikke de rette fargene for håret, så jeg måtte blande gule, oransje, røde og til og med noen lilla tusjer for å komme fram til fargen jeg ville ha.


Det neste var hornene hennes. Dem var også litt vanskelig siden jeg ikke hadde de rette fargene, men jeg tror jeg kom fram til de rette fargene til slutt uansett. Jeg brukte W1, W3 og W5 først, og brukte de mørkeste fargene nederst og gikk lysere jo lengre opp på hornene jeg kom. Jeg gikk over det med litt E33, E84 og E81 i tillegg for å få den fargen jeg ville ha. Til slutt brukte jeg Y00 på toppen for å få den gule fargen.


Så var det slipset, som var ganske lett. Jeg brukte bare R21 til bunnfargen, og R22 og R35 til å skyggelegge.


For den mørkegrå delen av genseren hennes, brukte jeg BV31 som bunnfarge, og BV23, BV25 og N5 for å skyggelegge. Jeg blandet alt sammen ganske bra, unntatt for skyggen av slipset, som jeg lot være ganske skarp.


Også var det de lysegrå delene, som genseren under, hansken, og plagget på hodet. Jeg brukte grå toner (N0, N1 og N2) for bunnfargene, og brukte noen lilla farger for å gi det litt liv. Jeg kunne ikke bruke mørkere grå toner for å skyggelegge, for da hadde de lysegrå delene blandet inn for mye med den mørkegrå delen.
          Jeg brukte BV20, V20 og BV34 for å skyggelegge. Jeg brukte BV20 og V20 mest, og sparte BV34 for de aller mørkeste delene. Siden de lysegrå delene ikke skulle være for mørkt, måtte jeg være forsiktig med hvor jeg brukte BV34.


Da var det øynene, som var utrolig gøy å fargelegge! Jeg elsker å bruke alle slags farger når jeg tegner øyer, og det måtte jeg gjøre nå! Jeg startet med bunnfargen (Y000), og brukte Y00 og Y02 for å skyggelegge. Jeg har alltid de mørkeste fargene øverst på øynene, og lar fargen bli lysere og lysere jo lengre ned jeg går.
          Så brukte jeg YR14 og RV55 for å gi øynene en mer oransje følelse. Jeg ville ha øynene mer rød og enda mørkere øverst, så jeg brukte R39, og RV29 for å blande det ut. Jeg er veldig fornød med øynene, og elsker de røde, oransje og gule tonene!



Huden er alltid så gøy for meg å fargelegge, så jeg bruker som regel å spare det til slutt. Jeg brukte E00 til bunnfargen og E00 og E02 for å skyggelegge. Jeg brukte R20 og R22 for kinnene hennes og blandet det ut med E00, og brukte R20 på leppene, og til slutt så brukte jeg V20 på de mørkeste delene av huden hennes.

Og her er det ferdige resultatet:


Håper du likte denne månedens tegning :)
Kaitlin xx

Ingen kommentarer: