torsdag 10. januar 2019

Winter fashion - Illustrasjon

Hei alle sammen og godt nyttår!

2019 er her og det samme er jeg, med en ny illustrasjon å fargelegge. Denne gangen lot jeg meg inspirere av vintermote, spesielt store, myke vinterjakker (som jeg selv har investert i, selvsagt) fordi jeg synes de er så syyyykt kule! 


 Noe av det koseligste med vinteren er å kle seg varme, gode klær, right? Slik ser altså illustrasjonen ut før jeg begynner å fargelegge.


Hudfargen legger jeg med E33. Jeg går over med den flere ganger i kinnene, under nesen, under luggen og på leppene for å mørkne bunnfargen ørlite der.


Jeg legger skyggene med E35, og fargelegger øyne og øyebryn med E47.


Jeg bruker R85 til å legge rødlige toner på lepper og rundt øynene, samt under nesen, for å skape litt variasjon i tonene. Håret fargelegger jeg først med E47!


Skyggene i håret bruker jeg E77 til. Det var spesielt artig å fargelegge denne typen hår, da jeg bare kan brukes spissen til å "prikke" rundt på arket, og fargelegge røft i små sirkler for å skape tekstur! Underveis blendet jeg med grunnfargen.


Bunnfargen på jeansen er B91, og skyggene la jeg med B32!


Fargela pynten på jakka med diverse tusjer som jeg har brukt eller skal bruke på andre ting i illustrasjonen, for å samle fargepaletten.


Jeg ville at jakka skulle være mørk, men begynte med å legge den første fargen med BG72.


Også gikk jeg over hele greia igjen med BG78!


Her følte jeg meg dristig og la skyggene med BV29. Jeg hadde testet det ut på forhånd og det fungerte faktisk overraskende bra! Med BV29 fikk jeg de dype skyggene jeg ønsket, som jeg blendet ut med BG78 igjen.


Kragen bestemte jeg meg bare for å fargelegge og skyggelegge med samme tusj som bunnfargen, BG72. Enkelt og greit!


Jeg hadde ikke plukket ut hvilken farge jeg ønsket på genseren, for jeg ville se hva som passet best da alle andre farger var på plass. Øyeblikkelig synes jeg det manglet noe gult, så det var det jeg gikk for med Y15!


De mellomste skyggene la jeg med Y19.


Og de siste skyggene med R02, som ble rosaaktig mot det gule. Det synes ikke veldig godt i dette lyset som bildet ble tatt i, men det ble skikkelig pent! Jeg lover!


Avsluttet med en enkel linje rundt hele karakteren med V12 for et lite pop av lilla.



Ferdig!

Sees neste måned :-))

- Line

Ingen kommentarer: