tirsdag 24. juni 2014

Tutorial: Fargelegging av krøller


Hei, håper dere nyter gode sommerdager! 
Her er en liten tutorial om hvordan fargelegge krøller til dere som har med dere tusjene på ferie:
Denne fargeleggingen passer godt til motiver med bustete krøller, som på dette Saturated Canary motivet.

For english version go HERE.

Jeg valgte dette nydelige motivet: Mothersday- daughter av Saturated Canary. Jeg fargelegger huden først slik at jeg kan velge hårfarge som passer til. 
Så finner jeg frem Copic tusjer til håret: E49-59-39-35-33

Start med den mørkeste fargen E49. Bruk tuppen på tusjen til å lage krøllene, du kan test ut strøkene på en papirbit før du prøver deg på selve motivet. De tynne strekene krever litt øvelse.  Lag lette, tynne streker med en tusj som så vidt berører papiret. Fargelegg omtrent på strekene på motivet. Start innerst ved ansiktet og fargelegg utover mot tuppene. Til høyre på bildene ser du strøkene jeg har tegnet.

Fortsett med de samme strøkene med E59, den nest mørkeste fargen. Nesten oppå den mørkeste men ikke helt. La det være igjen litt hvitt mellom strekene slik at krøllene kommer frem.  Det er dette som krever litt øvelse:) 


 Gjenta med neste farge E39. Fargelegg litt utenfor forrige farge, men fortsatt ikke så tett at det dekker helt. 

Videre går du over med E35 og så E33. Fortsatt er det litt hvitt igjen her og der. 


Helt til slutt går du over med den mørkeste fargen E49 igjen, for å lage skygge under haken og i hårskillet- her fargelegger du tett men fortsatt med små sirkelbevegelser.

Så fargelegger du resten av motivet:

Jeg har brukt disse Copic fargene: 
Hud: E 15- 21-53-50, R20, Eyes: B97-93-91
Datterens hår: E49-59-39-35-33
Morens hår: Y21-26, YR24, E 23-25-29
Kjole: B97-95-93-91
Morens klær: W7-3-1-00, V99-95-93-91
Blomster: G82-94, V99-95-91, V06, W7-3-01-00, Y38
Blomsterpapir: B91-B60
Jeg har brukt Copic Opaque White til prikkene på skjørtet.

Slik ble kortet til slutt. Du kan lese mer om hva jeg har brukt og se mer av kortet på bloggen min HER.

Lykk til med fargelegging av krøller!
Ha en fin sommerdag!


  

Ingen kommentarer: