onsdag 19. august 2020

Monokromatisk blomsterinspirasjon

Jeg advarte alle og enhver i forrige innlegg... Her blomstrer det i bloggen denne uka.. 
I dag har jeg laget et blomsterkort i sepiatoner. Dette er også et stempel fra Altenew med det klingende navnet "Paint-A-Flower Poppy".

Det kommer stadig spørsmål om hvor mange tusjer man må ha for å starte med fargelegging. Sannheten er at man trenger faktisk ikke så mange. Jeg har aldri sett en brun valmue før, men det gjør da vel ikke noe? Jeg valgte å fargelegge dette motivet i sepia/ bruntoner, men jeg kunne like gjerne brukt bare blå tusjer, lilla, røde, gule eller grønne for den del. Så lenge man har noen som er mørke (som slutter på tallet 7-9), mellomtone (som slutter på 4-6) og lyse (som slutter på 0-3) så kommer du akkurat så langt du vil- med bare én fargekombinasjon!


Her er min korte liste over Copic jeg har brukt på dette motivet:

E50, E51, E53, E55, E57, E59


Ensfarget hilsen

- Hege -

Ingen kommentarer: