lørdag 14. desember 2019

Adventskalender 14. desember

Heisann!

Da var det DT Lisabeth sin tur til å ta turen innom bloggen igjen og i dag venter et kort med Whimsy Stamps / Wee Stamps stempel.

Jeg tenkte at jeg skulle lage enda et lag-på-lag kort, som jeg gjorde tidligere i kalenderen, men denne gangen i litt mer tradisjonelle julefarger. Motivet i seg selv er ikke av det mest tradisjonelle slaget, men det er utrolig hva man får med de rette fargene. Jeg har nesten ikke brukt rød på selve motivet, men drar inn fargen i papirene.

For å fargelegge ørevarmerne, vingene og snøen lekte jeg meg litt med forskjellige farger til jeg fikk den effekten jeg ønsket. Husk at det bare er å prøve seg fram på deler av et motiv, om man vil, til man finner noe man liker før man fargelegger hele motivet. Selv er jeg sjelden så smart, men gjør slik til slutt. Det er ikke alltid det går like bra. :)


Her er et nærbilde av fargeleggingen, som viser litt bedre hvordan jeg fargela vingene, snøen og ørevarmerne.


Jeg har brukt følgende tusjer:

hud: E0000, E00, E02, E13, E15
hår: E08, E18, E19, E49, E97
rød: R22, R24, R27, R89
snø, vinger, ørevarmere: B00, B02, YR31, V000, N1
brun: E70, E71, E74, E77
grønn: BG90, BG93, BG96, BG99

**

Da håper jeg alle er ferdig med julekortene som skal i posten, og nærmer seg ferdig med de andre også. Selv har jeg såpass full timeplan neste uke at jeg for første gang er nesten helt ferdig med gavene allerede. Så nå mangler jeg egentlig bare kortet til den siste luka mi, hva jeg nå enn skal finne på til den da...

Frem til da ønsker jeg dere en fin førjulstid. Kos dere med sangen :)

Klem fra
DT Lisabeth


7 kommentarer:

Elisabeth Skjørvold Jæger sa...

Så utrolig nydelig fargelagt på et skjønt motiv. Gav veldig julestemning!

Catharina Norberg Skjørvold sa...

Dette kortet likte jeg godt! Moro når de ikke bare er firkantet! Nydelig fargelagt også!

Maja sa...

Så fint!
Jeg liker hvordan i klarer å få et fargelagt motiv som fokus, selv med mye annet lag på lag! Veldig fint :)

Scrappyline sa...

Nydelig kort og farging 😀 kjempefine farger sammen.

Mirjam sa...

Så fint kort :) Jeg er ny "copic bruker" så suger til meg alle tips om farge comboer ;)

Sissel Vike sa...

Veldig fint😍🎅

ainaeh sa...

Så fint :)