tirsdag 22. oktober 2019

Tutorial- Fargelegge hud og hår til guttekort

Hei. 
I dag vil jeg vise trinn for trinn hvordan jeg fargelegger hud og hår på dette motivet some er fra Some Odd Girl. Her er det maaange bilder slik at du ser alle trinnene jeg har brukt. 
Kortet med motivet ble slik til slutt: 
Copic tusjene jeg har brukt er disse: 
Hud: E11-21-000, BV20, R20
Hår: E25, YR24, Y26-Y21
Øyne: B34 og B32
Genser og sko: YG06-YG13-YG01, G07
Bukse: B32-B34-B37-B99
Gitar: E39- E377-E35-E31
Bakgrunn: W5-3-1-00. 

Slik fargela jeg motivet:

Jeg liker å starte med den lyseste fargen på huden E000.
Jeg legger et tynt lag på all huden.

Så tegner jeg inn skygge med E11. Her kommer lyset fra øverst til venstre.

Så drar jeg fargen litt ut med E21

Og videre med E000.

Så går jeg over med alle tre hudfargene en gang til.
E11-E21 og til slutt E000.

 Så tegner jeg på "cast shadows" med BV20.

Og kinn med R20- som jeg blander ut med E000.

Så er det over til håret. Jeg flikker med den mørkeste hårfargen først.
E25.

Så fortsetter jeg med flikkingen med YR24

Så gjør jeg det samme med Y26

Og til slutt med Y21
Jeg går over med E25 og YR24 i tuppene før jeg anser meg som ferdig med håret.

T-skjorta fargelegger jeg med YG06 først for å lage et "kart" over hvor jeg vil ha foldene. 
Så blander jeg det ut med YG13 (som er lysere). Og så kommer YG01 som er den lyseste fargen.
Deretter tegner jeg skyggene med G07 og så går jeg over med YG06-13 og 01 til jeg er fornøyd med blandingen. 

Så er det buksa sin tur. På samme måte som på tskjorta lager jeg et kart først. Her har jeg brukt den lyseste tusejen B32. Så fortsetter jeg med B34 og B37. Til slutt bruker jeg B99 til de mørkeste skyggene. Jeg går over hele buksa minst to ganger med alle tusjene.

Så får gitaren farge. Jeg har brukt E39-37-35-31
Til detaljer på genseren har jeb brukt V17 og V12.

Øynene fargelegger jeg med B32 og B34. Jeg tegner noen flekker med en hvit gel pen slik at det skal bli "skinn" fra lyset i øynene.

Så legger jeg på litt skygge bak motivet og som gulv. Til dette bruker jeg W5-3-1-00. 

Resultet ble altså slik: 

Håper du fikk litt inspirasjon til å fargelegge et kort til gutt eller mann  og at du blir med på utfordringen vår denne gangen. Detaljene får du HER!

Ha en fin høst-dag!
Klem fra 
Elizabeth 

Ingen kommentarer: