torsdag 10. oktober 2019

Trinn for trinn fra Kaitlin: Yona


Hei og velkommen tilbake til enda en bloggpost! 
I dag skal dere bli med på tegneprosessen av figuren «Yona» av Anime serien «Yona of the Dawn». Her er motivet jeg skal fargelegge:






Det første jeg begynte å fargelegge, var bakgrunnen.



Jeg brukte oppover og nedover bevegelser i handa mi for å få teksturen jeg vil ha. Jeg lot også en sirkel være hvit slik at det kunne være månen. Fargene jeg brukte til bakgrunnen (fra lysest til mørkest), er B01, B02, B04, B16, B18, N4, N5, N6 og N7. Jeg hadde ingen blå farger mørkere enn B18, så jeg måtte bruke mørkegrå på de mørkeste delene, og jeg over det med B18 for å få det til å se mer blå ut.



Øynene:

Jeg brukte BV0000 som bunnfarge og skyggela med BV08, V28, V15, V01, BV01 og BV00. Øynene ble litt mørkere enn jeg hadde planlagt, så jeg brukte en hvit Prismacolor blyant til å få det til å virke litt lysere. Til slutt brukte jeg en Uni-Ball Signo White Pen for highlights.

Håret:

Jeg begynte med RV52 som bunnfarge, og bygget sakte opp fargene. Som alltid, brukte jeg min «klicking motion» for å få teksturen i håret som får det til å se ut som hår og ikke bare farger på hodet. Jeg brukte også B000 på områdene som var nærmest månen. Så brukte jeg R21, R22, RV66, RV52 og RV59 for å skyggelegge. Til slutt brukte jeg litt RV06 for å få håret til å se litt mer rosa ut.

Øredobbene:

Jeg brukte BG34 og BG07 på den grønne delen, og Y21 og E11 på den gule delen.

Ekornet:

Etter å ha lagt ned YR02 som bunnfargen, brukte jeg E13 for å skyggelegge. For de hvite delene og inni øret, brukte jeg R11 til å lage noen skygger. Til slutt, fikk ekornet litt RV52 på kinnene.



Klærne:

For den lyse røde delen av antrekket hennes, brukte jeg R22, R24, R35, R37 og R39, pluss litt B000 på skuldra som var nærmest månen.

          For den mørke røde delen av antrekket hennes, brukte jeg grå toner siden jeg ikke hadde de rette rød toner, og gikk over det med en rød farge for å komme meg fram til fargen jeg ønsket. Jeg brukte N4, N5, N6, N7, og farga over det med R56. Jeg brukte B000 på delen som var nærmest månen, og blandet det inn med R21.

          På de lyse rosa delene, brukte jeg N0, V01, RV52, R83, og litt BV00 på de mørkeste delene. Jeg brukte også B000 på armen som er nærmest månen.



Pil og buen:

Jeg brukte E35, E37 og E79 på de brune delene, og N1 og N3 på de grå delene av buen. Så brukte jeg N6 og N7 for tuppen av pilen.



Huden:

Jeg brukte E0000 som bunnfargen, og skyggela med E000 og E00. Jeg brukte BV0000 og BV01 på de mørkeste skyggene, men da virket huden for lilla så jeg gikk over det med litt E02. Jeg brukte også R21 og R22 på kinnene, og blanda det ut med E00.



Etter å ha fikset opp på noen små ting med en hvit blyant og en hvit pen, var tegningen ferdig! Jeg håper at dere likte min «tutorial», og vil sjekke ut videoen av tegneprosessen på YouTube kanalen min: https://youtu.be/OG4tzrXnGZk

Ingen kommentarer: