mandag 18. desember 2017

Adventskalender 18. desember 2017

Tips for pakkelapper i en fei!
Nå begynner det virkelig å nærme seg jul og noen begynner nå å kjenne litt på det velkjente julestresset. Jeg må innrømme at jeg er nok litt der. Selv om de store tingene stort sett er på plass, er det er så mange små ting.
En av disse tingene er innpakking - og ikke minst pakkelapper.
 
 
Det blir ofte mange pakkelapper - mange flere enn man har tenkt i starten.
 Ofte står jeg der, skal pakke inn siste rest, men er tom for pakkelapper. Og da må det gå raskt!
Her har jeg laget noen hvor jeg har stanset ut taggen i et papir med struktur. Da trenger man ofte ikke så mye mer. Så har jeg satt på en enkel matte, montert figuren med putetape for litt dimensjon. Hvis man ønsker mere pynt, kan man for eksempel pynte opp med Nuvo Drops eller sequins/krystaller. 
 
Motivene her er fra Mama Elephant - Pix's happy Holiday.
Motivene er fargelagt med:
Kaninene: W00-W5
Kinn: R20
Rødt: R24 - 27 - 29 - T3 - 5
Grønt: G82 - 85, BG96 - 99
Blått: B91 - 95 - 97  
Sekk: E41, 43, 45, 47, 49
 
Så har jeg hatt på glitter på noen detaljer, med Wink of Stella glitterpenn, samt at lysene til frøken blå er laget med Nuvo Drops.
 
 
Og dagens julesang er nok velkjent for de aller fleste - kos dere med den, og gjerne mens dere pakker inn pakker - og som meg - må løpe litt frem og tilbake til hobbypulten for noen siste pakkelapper!

 
Julehilsen fra Kjersti B

Ingen kommentarer: