onsdag 11. april 2012

Ulike blekkfarger med Copic


God morgen Copic venner!
Jeg har prøvd meg på noe nytt i dag som jeg tenkte å vise dere.
 Jeg har stemplet motivet mitt tre ganger, men med ulikt blekk for å se hvor ulike de ble.
Jeg har brukt Memento i fargene"Tuxedo Black", "Rich Cocoa" and "London Fog" og så fargelagt motivet mitt med Copic som vanlig.
Jeg er ikke sikker på hvilket av de som ble best, siden de ble ganske ulike, så jeg vil gjerne vite hva dere synes :)
*****
I have tryed something different today. I have stamped the image three times using three different ink colours, to see how different the result was.
I have used Memento ink in colours "Tuxedo Black", "Rich Cocoa" and "London Fog" and then coloured the image with Copic Markers. I am not sure wich of them I prefere, as I think they look quite different. I would love to hear your opinion :)


Her kan dere se de alle tre sammen
***
All three images together
Stemplet med/ Stamped with Memento "Tuxedo Black"
***
Copic farger/colours:
Hud/skin: E11-00-000, R20
Hår/hair: E39-35-33-31
Bukse/pants: B99-97-95-93-91, C0
Genser/top: W5-3-1-0
Hatt/hat: E44-43-42-41
Frosk/frog: YG 97-95-93-91
Bakke/ground: W3-1-0



Stemplet med/ Stamped with Memento "Rich Cocoa"
Copic farger/colours:
Hud/skin: E11-00-000, R20
Hår/hair: E44-43-42-41
Bukse/pants: Lik som håret / Same as hair
Genser/top: T4, E19-07
Hatt/hat: E53-51-50
Frosk/frog: YG 97-95-93-91
Bakke/ground: W3-1-0


Stemplet med/ stamped with Memento "London Fog"
Copic farger/colours:
Hud/skin: E11-00-000, R20
Hår/hair: E39-35-33-31
Bukse/pants: W5-3-1-0
Genser/top: BG 99-96-93
Hatt/hat: E44-43-42-41
Frosk/frog: YG 97-95-93-91
Bakke/ground: W3-1-0

Jeg valgte et av motivene og lagde et kort, de andre skal jeg spare til en annen dag :)
Mitt ferdige kort
***
I picked out one of the images and made a card, the rest I will save for another day :)
My finished card



Håper dette var litt nyttig :)
Ha en riktig fin dag og ikke glem at du forsatt har noen dager igjen av utfordringen vår som er Lengter mot vår :)
***
Have a nice day and don't forget that you still have a few days to enter our Spring is in the air challenge :) 
Klemmer fra Jill

5 kommentarer:

Eva Helen sa...

SÅ flink du er til å fargelegge!!

Jeg har tittet på alle tre tegningnene og når jeg ser de alle tre sammen,så syns jeg det midterste bildet er best,for man ser strekene mer tydelig på den ,enn de to andre.Syns nok det siste ble litt for dus i strekene.

Klem Fra Eva Helen

Jill sa...

Tusen takk Eva Helen for flott tilbakemelding. Søsteren min syntes det samme, hun følte hun trengte briller på det siste siden det ble så uklart :)
Ha en god dag :)
Klem fra Jill

Marita sa...

Hei.
Kjempeflott fargelegging♥. Jeg synes både nr 1 og 2 var fine, det siste ble litt for svakt. Fint at du skriver hvilke farger du bruker. Jeg har aldri farget med Copic før, men har nå gått til bestilling av noen farger for å prøve:). Gleder meg til å prøve.

Ha en fin ettermiddag:)

Klem Marita

Gro sa...

Hos meg er definitivt det med svart blekk favoritten. Og den brune som nr. 2, passer godt når det skal være litt vintage. Den lyse er altfor lys for meg.
Veldig artig å se det ved siden av hverandre :o)

Jeanette sa...

Jeg prøvde London fog tilfeldigvis i påsken, før dette ble postet, og jeg er enig i at den blir for lys. Jeg er mest tilfreds med tuxedo black, og holder meg til den. Takk for en fin sammenlikning. :)