søndag 11. august 2024

"Live" - Mixed media lerret med Copic

 Hei alle sammen. 

Da var det tid for mitt siste inspirasjons innlegg under sommeruken min, og jeg har laget et mixed media canvas med motiv fargelagt med Copic. 
Jeg elsker å blande inn Copic fargelagte motiv på denne måten som her 
på et lerret, eller i art journalen min. 
Tittelen på lerretet er "Live" som teksten på lyspærer fra Tim Holtz.

Motivet jeg har brukt er Pearl in Roses fra Mariola Budek Art, og jeg printet ut greyscale varianten av digistempelet. Motivet er printet ut stort, det måler hele 20-21 cm i høyden og lerretet mitt er på 25*20 cm.

Her er en oversikt over fargene jeg har brukt. Det ble veldig mange farger til håret denne gangen da jeg først hadde farget henne med lysere hår, men her var jeg ikke fornøyd så jeg gikk i gang med en ny runde med litt mørkere farger i miksen for mer dybde og kontrast, og likte dette bedre. 

Hud: E04-11-21-00-000 R20
Munn: E04-20
Hår: E29-57-25-21-50 først, så over med E49-59-53-51
Dyreskalle: T7, E44-43-42-41, W5-1-0
Perler: C5-3-1
Blomster: R89-85-83-81
Blader:G99-94-21, YG23
Øyenbryn og øyne er tegnet med fargeblyanter.

Til slutt brukte jeg litt hvit gelpen enkelte steder for gi en illusjon av lysskinn og gikk også over perlene og noen av hoggtennene med Clear Wink of Stella pen til slutt for å gi de litt skimmer.
 

Håper du fikk litt inspirasjon til flere måter å bruke dine Copic på.

-Christine💮

Ingen kommentarer: