lørdag 13. juli 2024

En nydelig dag

Hei folkens! Siste kortet mitt for denne sommeruka :-) Jeg har laget nok et kort med motiv fra Mariola Budek. 

Digger de preshadede motivene med masse hår. Her kan man virkelig få utfolde seg med folder og ulike nyanser. Her har jeg blandet nyanser fra flere fargefamilier i E-serien for å få den litt dype, gyldne fargen. Ønsket en litt mørkere nøttebrun farge uten at det gikk mot grått som det ofte gjør med E40-serien. 

Følgende farger er brukt (i denne rekkefølgen):
Hud: E04, 13, 11, 21, 00, 000
Hår: W8, E49, 29, 19, 59, 57, 23
Bakgrunn: RV93, 91, R83, V0000, RV0000
Bokstaver: R56, RV34, R85, 81

E40-serien er den som er mørkest og den jeg pleier å bruke når jeg skal farge mørkere blondt hår. Men synes den ofte blir  litt grå. Så da blandet jeg inn E29 og E19 som begge er ganske rød og jevnet ut med to nyanser i E50-serien som igjen er mer blonde. Her er strøkene veldig tynne og ujevne (med vilje) for å skape liv i håret. Det gir et mest mulig naturlig uttrykk :-)

Ble et brettekort denne gangen. Flere bilder og info i min blogg :-)



Ønsker dere en super sommerdag videre!


Stor klem fra 


Heidi










Ingen kommentarer: