søndag 22. mars 2020

Skinnende sko tutorial


Denne månedens tema hos Copic Marker Norge er Alt er lov, med valgfritt tema Monokromatisk. Jeg fargela disse skoene og laget et monokromatisk kort i lilla. Nå skal jeg ta dere igjennom trinn for trinn hvordan jeg fargela disse blankpussede skoene.

 This months theme at Copic Marker Norway is Anything goes, with an optional theme Monochromatic. I colored these shoes for at purple card. Now I will show you step by step how I colored them.


Jeg startet med å legge skyggen under skoene med C1, 3 og 5. Jeg ser for meg at lyset kommer fra venstre, og dermed vil de skinnende feltene være mot venstre side av motivet. Jeg stemplet motivet med Memento Grey Flannel for et litt mykere trykk.

I started with the cast shadow, using C1, 3, 5. I´m imagening the light coming from the left so the shiny parts of the shoe will be at the left. I stamped the image with Memento Grey Flannel for at softer look.


Så var det å begynne på skoene. Jeg tar ett og ett felt på skoene av gangen. Her har jeg begynt med tå-partiet på den ene skoen. Jeg begynner med den mørkeste lilla tusjen, V09.

Now it´s time to start with the shoes. I´m coloring one part at a time. I started with the toe-part of the shoe. I start with the darkest purple, V09. 


Så legger jeg på den nest mørkeste, V17. Jeg lar det kun være et lite felt igjen fordi jeg ønsker at skoene skal være ganske mørke, slik at de skinnende feltet kommer bedre fram.

Next I put down the slightly lighter color, V17. I´m going pretty far towards the highlighted area because I want the shoes to be pretty dark. This way the shiny parts will be more highlighted. 


Med den neste tusjen, V15, fargelegger jeg bare litt lengre enn jeg var kommet.

The next marker, V15 I just go a little bit further


Og den lyseste tusjen, V12, legger jeg bare pittelitt av langs kantene. Jeg lar det være en hvit stripe igjen.

I just color a bit further with the lightest marker, V12, leaving a white stripe for the highligt.


Så fortsetter jeg i samme stil på neste felt.
Now on to the next part.


Her sørger jeg for å gå omtrent like langt med de ulike fargene som jeg gjorde på tuppen, slik at det skinnende feltet skal havne på samme sted her.

For this next part I try to match the length I went in the first area so that the highlight will end up at the same place.




Her har jeg gjort ferdig hele skoen.

Under you can se that I finished the first shoe.


Og her er begge ferdig. (Glemte sålene, men de ble ferdige før motivet kom på kortet). Siden temaet er Monokromatisk, valgte jeg å maskere skoene og sverte rundt med Distress Oxide. 

Here are both of them finished (I forgot the soles, but I did them also before I put the image on the card). Since the theme is monochromatic I choose to mask the image and used Distress oxide around the image.


Og voila, det ferdige resultatet:
Here is the finished result: 


Håper dere likte denne tutorialen og at dere kommer til å prøve dette selv. 

Hope you liked this tutorial and that you will try this yourself.

Kristina



1 kommentar:

Eve Staurnes sa...

Kjempefine og digger jo lilla. Men lurer litt på hvilket stempel dette er��