søndag 23. juni 2019

Tutorial: Fargelegging av kattepels

Hei dere! 
Vi er kommet frem til sommerens lengste og lyseste dag! Håper dere nyter fine sommerdager. 
Minner om at vi har en utforing som går helt til 11. august. Den kan dere kose dere med i hele sommer. UTfordringen er som alltid "Alt er Lov", men om du fargelegger dyr så får du to lapper "i hatten" 

I dag vil jeg gi dere litt inspirasjon til å fargelegge dyr. Jeg tar for meg katten i dette søte stempelet fra  Aurora Wings.


Jeg starter med å skisse med W1: Jeg tenger ytterkantene på pelsen rundt hele katten.

Så går jeg over med W3 og forlenger pelsen fra strøkene med W1.


Så tegner jeg de mørkeste skyggene med W7, jeg lar det være god plass mellom strekene denne første runden. 

Så tar jeg litt mer W7 og fortsetter med W3. Jeg vil illustrere mye og myk pels, derfor lager jeg streker litt utenfor tegningen.


Så går jeg over med W1 på nytt. Forlenger strekene på en ujevn måte.


Så forsterker jeg de mørkeste skyggene med W7 igjen og er fornøyd med Katten.
Jeg går over med W1 med brede strøk for å få litt mykere uttrykk- det blandere strekene svakt sammen. Jeg er veldig lett på hånden da. 


Så er det hunden sin tur. På samme måte som med katten tegner jeg en skisse med E30, så går jeg over med E37, E35, E33, E31, E30.

Så er det kaninen sin tur. Jeg vil ha den litt mer hvit. Jeg bruker C3-C7- C3- C1- C00.


Til slutt lager jeg himmel med BG0000, BG000 og B0000, B000, B00
Gresset har følgende farger: G46, G28, YG67, YG17; YG03, YG01

Håper du ble inspirert til å bli med på utfordringen
Følg medn her, for DT vil inspirere hver uke her på bloggen i hele sommer!

Klem, 

Elizabeth











Ingen kommentarer: