onsdag 10. mai 2017

Gjestedesigner Kjersti Bakken

Vi er så heldig å ha fått med oss Kjersti Bakken som gjestedesigner her på bloggen i mai og juni! 
Vi er så glade for å få lov til å dele noe av det lekre hun lager med leserne våre. 


Her er hva Kjersti sier om seg selv: 

Hei,
Jeg heter Kjersti Bakken, er 39år og bor på Skedsmokorset sammen med verdens herligste sønn på 15år. Først og fremst må jeg si at det er en ære det er å bli spurt om å være gjestedesigner her på bloggen til Copic Marker Norge. Når man ser alle den fantastisk flott fargeleggingen, de flotte kortene laget av folk jeg virkelig beundrer – og da få lov å være med «å leke» sammen med disse jentene – ja det er virkelig stort! 

Jeg har holdt på med scrapbooking og kortlaging i ca15 år. For meg startet det, som for så mange andre, med at jeg fikk barn, hadde lyst til å utvikle fotoalbumene jeg allerede hadde – kombinert med at jeg nok var litt over snittet glad i å fotografere. Med årene har det gått mer over i kortlaging. Hobbyrommet mitt er min egen lille oase. Der kan jeg være kreativ, slappe av og virkelig få ladet batteriene. For meg har det egentlig aldri vært det ferdige resultatet – det være seg LO eller kort – som har vært drivkraften, men den kreative prosessen og tiden jeg bruker frem dit. Det betyr at jeg kan bruke timevis på å teste ut nye teknikker, lage pynt, fargelegge motiver etc som av og til aldri kommer på noe kort. Scrappestilen min var lag-på-lag, en del vintage og «desto mer – desto bedre».
Kortene mine derimot er mer C&S, gjerne laget rett på kort-basen og som sagt så digger jeg teknikker!

Ink-blending, embossing, stenciler, paste, sprayer, shakere osv og når det kommer til fargelegging – Copic-tusjer! Jeg har ikke tusjet så lenge, men allerede første gangen jeg prøvde, kjente jeg at dette var fargeleggingsteknikken for meg! Motivene er gjerne små figurer i en leken stil. 
Noe av det jeg liker aller best med Copic er at de også er praktiske å ta med seg. Jeg er en «crafter-on-the-go». Med en veldig aktiv sønn som spiller innebandy, blir det mange hall-timer i forbindelse med trening, kamper og cuper og da har jeg alltid et lite reisesett med meg. Det jeg gjør er å stemple opp noen motiver på forhånd og pakker med meg et passende utvalg tusjer (noen ganger alle..), saks og noen penner. Som underlag bruker jeg et lite pregebrett som jeg har teipet en papplate på – lite, passer i veska og stødig! Så er det bare å tusje i vei!
  
Kreativ hilsen fra Kjersti

Du kan se mer av Kjersti på instagram:  @ismohnia

Ha en fargerik dag! 


Ingen kommentarer: