søndag 24. juli 2016

Lag en morsom bakgrunn med blender

Sommer er lik deilige fridager og tid til å sitte og pusle. Jeg har alltid med meg tusjene på hytta. Er vel den eneste i familien som smiler fornøyd når det er dårlig vær...

Her har jeg prøvd meg på et veldig enkelt guttekort.


Jeg har fargelagt et guttemotiv, og jeg synes det passet at han skulle stå foran en bakgrunn som matchet stilen. 
Fremgangsmåten for bakgrunnen er slik: 
1. Først dekket jeg bakgrunnen med blender for å fukte arket og få tusjene til å blande litt bedre.
Deretter legger jeg E33 nærmest motivet- som en skygge. Veldig forsiktig så jeg ikke skulle dra rød og grønnfargen på motivet utover. 

3. Så dekket jeg resten av arket med E31. Jeg fargelegger raskt og tett, med jevne strøk for å prøve å få det så jevnt som mulig. 

3. For å lage "murstein" brukte jeg chisel-tuppen på blenderen. Jeg legger den forsiktig ned på papiret et sekund, før jeg flytter den videre til neste "sten". 
Resultatet blir en "murvegg" bak motivet. 

Motivet er fra SimplyB. 
Jeg har brukt følgende farger: 
Hud: E04-11-21-000
Hår: E57-53-51
Grønt: G99, YG67-63-03-11
Rødt: E18-07-15, YR07-61-82
Sko: C3-1-00
Blå detaljer: B99-91
Bakke: W5-3-1-00
Vegg: E33-31, Blender

Håper du fikk litt inspirasjon! 
Kos deg videre med late sommerdager!

Klem fra Elizabeth 

2 kommentarer:

Belinda Hammersdal sa...

Takk for tips :) Herlig kort og nydelig fargelagt.

Belinda Hammersdal sa...

Takk for tips :) Herlig kort og nydelig fargelagt.