fredag 6. november 2015

Bildmålarna-trio

Julekort 0515 skrått PSMin gjestedesigneroppgave i oktobernummeret av Ett Trykk var å lage 3 julekort i serie. Og allerede i slutten av januar hadde jeg tre blå julekort ferdige til oktoberutgaven av bladet. Så kom den åpne invitasjonen om å lage kort til årets Julehilsen, enten tre kort i én farge (blå, rød, grønn, lilla) eller et kort i hver farge. Siden jeg allerede hadde tre blå julekort sendte jeg dem inn og bestemte meg for å lage tre nye julekort i serie til oktobernummeret.
Julekort 0515 samletKortene ble veldig mye enklere i stilen enn mine opprinnelige blå, men det er likevel lett å se at de hører sammen. Alle kortene er bittelitt mindre enn A2 i størrelse - 4 1/8 x 5 3/8". De har alle et felt med Soft Stone kartong fra Papertrey Ink med tekstempel fra North Star Design og noen duggdråper på. Alle har et ganske stort hvitt felt (Rustic White kartong fra PTI) med forskjellige mønstre laget med stensiler og embossingpaste. Og alle kortene har minimotiver fra Bildmålarna.
Julekort 0515 rødtEtt Trykk 0515 Julekort i serie Bildmålarna Mini Mimo CopicsFørstemann ut er det røde kortet. Basen er Schoolhouse Red-kartong fra Simon Says Stamp, bakgrunnen er laget med Falling Snow-stensil, også den fra SSS, og lille Mini Mimo er farget med Copics, skjært ut og limt på.
Julekort 0515 grøntEtt Trykk 0515 Julekort i serie Bildmålarna Mini Mimosa Waiting CopicsPå det grønne kortet har jeg brukt Ripe Avocado-kartong som base, Diagonal Stripe-stensil fra Simon Says Stamp på den hvite kartongen med embossingpaste og Mini Mimosa Waiting fargelagt i grønt til å matche kartongen.
Julekort 0515 bruntEtt Trykk 0515 Julekort i serie Bildmålarna Mini Mimosa Snowflake CopicsPå det siste kortet har jeg brukt Classic Kraft-kartong fra PTI som base, Mini Mimosa Snowflake fargelagt med Copics og en hjemmelaget stensil til å lage snøfnuggene i bakgrunnen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Kjempe flotte kort Elin,elsker enkle kort og bruk av teknikker sammen med copic fargelegging så takk for fantastisk inspirasjon :)