torsdag 11. juli 2013

Ferdig prosjekt

Da har jeg laget det som jeg tenkte med motivet som jeg hadde fargelagt i stor utgave.

Jeg har laget ett mixed media bilde. Her er det kun motivet som er farget med copics, og som sagt det var en utfordring å få det skikkelig til på det tynne papiret. Egentlig burde jeg nok brukt det litt tykkere som vi vanligvis bruker, så det har jeg lært til neste gang.


Motivet er som sagt fra Sweet Pea- Karen Midletons "Quiet Moments"
Fargene jeg har brukt på det er:
Hud: E50-51-00-30-02-01
Hår: E44-43-42-41
Lepper/øyne: RV42
Kjole: RV42-R22-43-56
Sommerfugl: Y32-YR21-E97-YR14-E19
Bladranke: G43-24-YG97
Vinger: BG70-72

Jeg har brukt skarpe og mye farger på motivet med tanke på at det skulle brukes på ett stort lerret med andre medium. 
Jeg har brukt både gesso, molding paste og masse Lindys Gang Stamp sprayer.
Det er blomster fra Prima, felt tre, blad og sommerfugler som laget i form av molding clay.
Med andre ord masse klin og klæsj og utrolig mye moro.

Dette bilde endte til slutt opp i 30x40 cm størrelse når ramma kom på.

Her er ett par bilder



Som dere ser her av nærbildet, ble mye av de skarpe fargene litt bort i prossessen. Jeg har hatt heavy gel medium over motivet for å beholde mest mulig av fargene.

Konklusjonen min er: 
Jeg kommer garantert til å printe ut motiver i stor størrelse og bruke på lerret, men jeg vil bruke copic papiret når jeg fargelegger for best mulig resultat.

Da ønsker jeg dere alle en fortsatt fin sommer!

1 kommentar:

Anne- Elisabeth sa...

WOW det var utrolig lekkert.
Nydelig rett og slett.
Og så gøy å se hvordan en kan bruke Copic på en litt annen måte enn bare på kort. Klem Anne-Elisabeth