lørdag 5. mai 2012

Tutorial

I dag har jeg en fargeleggings tutorial å vise dere.
Jeg er veldig glad i mine Teddy Bo motiver og bruker de mye. Jeg har derfor laget en tutorial på hvordan man kan fargelegge bamser, hunder,dyr eller andre ting hvor du trenger struktur.
Mange fargelegger jo fra lys til mørkt, men jeg begynner alltid med den mørkeste.

Velg deg det motivet du ønsker å bruke. Jeg har brukt et digi motiv fra Teddy Bo & Co som er skrevet ut på Perfect Colouring Paper.

Finn ut hvor du vil ha lyskilden din.
Min kommer inn fra venstre og det vil derfor bli den lyseste siden.

Legg din mørkeste farge der hvor det er mest skygge.
Jeg har brukt E44 som min mørkeste farge

Legg på den neste fargen og blend de sammen.
Jeg har brukt E43 som min neste farge

Samme med neste farge
Her har jeg brukt E42

Og du dekker resten med den lyseste fargen
Dette er hos meg E41
Jeg går også over med YR000 for å få litt mer glød i motivet og gir han litt rosa kinn med E93, før jeg gjentar fra begynnelsen med den mørkeste helt til jeg er fornøyd med dybden på fargen :)

Gjenta samme prosedyre på resten av pelsen fra mørk til lys.

Her er motivet ferdig og nå skal vi tilføre struktur i pelsen til Teddy Bo.

Drypp noen dråper med Colourless blender på en klut og la den trekke litt inn.
Dott forsiktig på bamsen til du har tatt over hele motivet. La tørke.

Slik så Teddy Bo ut etter behandlingen :)

Og her er han ferdig fargelagt
Kortet mitt finner du her

Copics brukt på motivet er
Pels: E44, 43, 42, 41, YR 000, E93
Vest: T5,4,2,0
Skjorte: E81, W0 og blender
Lue og røde detaljer: T5,E19 og 07
Shaker: YG95,93.91, C3,1,0
Drink: Y15, 11 000

Håper dette var forståelig for alle :)
Ha en riktig god dag og ikke glem vår utfordring som er "Til en glad gutt"

Klem fra Jill

9 kommentarer:

Hege sa...

Flott tutorial, Jill!!! Nydelig fargelagt!

Klem, Hege:)

Gro Tjeltveit sa...

Kjempeinformativ og flott tutorial. Du er bare helt RÅ på fargelegging :-) God helg og klem fra Gro

Gro sa...

KJempeflott tutorial, og resultatet blir bare så flott.

Ha en fin helg alle sammen :o)

Lena sa...

Kjempeflott tutorial! sliter med å få bamser/dyr pent til, men nå vet jeg hvordan det KAN bli bra - tusen takk :-)

Jeanette sa...

Råfint Jill :o har kjøpt to digitale trykk av bamsen. Nå vet jeg hvordan han skal se ut! Takk!

Anonym sa...

Kjempeflott tutorial:-) Tusen takk:-)

Hilsen Anne

Papirdilla sa...

Så flott tutorial!! Og fantastisk fargelegging. Du er kjempeflink!!!
Klem,
Hanne

TrineH sa...

Du er helt råååå på fargelegging Jill og denne tutoralen var helt super for sånne som meg som sliter med å fargelegge bamser og dyr generelt. Tusen takk for at du deler :)
Klem fra meg til deg....

Ps! Lenge siden jeg har sett deg i butikken nå altså *hint hint*

Anonym sa...

Interesting blog! Is your theme custom made or did you download it from
somewhere? A theme like yours with a few simple tweeks would really make my
blog stand out. Please let me know where you got your design.
Kudos

my webpage ... maigrir jean michel cohen